Heeft iemand zelfbedachte tips voor in het huishouden?

En dan bedoel ik dus ook echt tips die je zelf hebt bedacht en niet uit een boek komen of van internet.

Klein voorbeeld: van mijn vaatwasser was het klepje afgebroken van het zeepbakje. Kon natuurlijk nergens zo'n klepje vinden. Ik heb toen een toilethoudertje gekocht waar je zo'n toiletblokje indoet. Daar past ook een zeepblokje voor de vaatwasser in. Dit hangt nu aan het rekje en werkt prima.

Dit is maar een simpel voorbeeld. Misschien heeft iemand nog andere, handige tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

Ik gebruik al sinds jaar en dag een klapkrat als wasmand (om de was uit te halen en op te vouwen)
Neemt weinig ruimte in.
Ook een metalen medicijnkastje is erg handig,niet alleen voor medicijnen,maar voor allerlei klein spul,bovendien kun je het gebruiken als memobord.

Toegevoegd op 13-06-2009 17:48:02
O ja, ik gebruik ook nog een anti-slipmatje om katte/hondeharen mee weg te halen van stoelbekleding.Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, ik dacht al dat ik niets had, maar die klapkratjes gebruik ik ook. Ook erg handig als je net als ik wel een veel was hebt, want dan kun je verschillende kratjes opstapelen. +1

Andere antwoorden (6)

Geen nieuwe tip, maar een reactie op je toilethoudertje.
Mag dat ook?
Volgens mij kun je het zeepblokje net zo goed ergens in je vaatwasser gooien. Het doel van het klepje van het zeepbakje is, dat het pas op het goede moment opengaat, tijdens de hoofdspoelbeurt. Nu je dat niet meer hebt, maakt het denk ik niets uit dat je het blokje ergens ophangt :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het blokje op de bodem minder effect zal hebben dan dat je hem in het midden hangt.
Maar dat weet ik ook niet zeker hoor. Ik heb er nog nooit ingekeken tijdens het draaien.
AWM
14 jaar geleden
Het blokje lost volledig op in het water, dus het maakt echt niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar nu weer terug naar de vraag .. ha ha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad heeft het geen nut om het op te hangen, want als het wel in het juiste bakje zit en het klepje gaat open, dan valt het ook op de bodem.
Trouwens toch wel leuk bedacht, hoewel ik zelf zou twijfelen om zoiets te gebruiken omdat natuurlijk zo'n wc-houdertje niet gemaakt is om die temperaturen te doorstaan...
Een handigheidje: soort Bilbaosponjes of zoiets, ook te koop bij de Action in het grijs. Er gewoon een stukje van af snijden zoveel als je nodig hebt. Alles wat je met een gewone natte doek niet weg krijgt krijg je daar wel mee weg. Pennen/stift strepen, zelfs voorzichtig op het behang (als het behang het kan hebben). Kunststoftuinmeubels, deuren, pannen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een met plastic bestek en bordjes, dan hoef je nooit af te wassen...

Toegevoegd op 13-06-2009 17:45:47
Eet met plastic bestek en bordjes, dan hoef je nooit af te wassen…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je ook plastic pannen dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook goed voor het milieu al dat plastik
Ik heb een klein plastic bakje op het aanrecht staan naast de gootsteen. Hierin zit een scheut afwasmiddel en wat water en daarin de afwasborstel. Als ik snel iets wil afwassen hoef ik niet eerst afwasmiddel te pakken. Het is efficiënt, zuinig en erg handig. Alleen af en toe even omspoelen en een nieuwe scheut afwasmiddel en water erin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk daar heb ik wat aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je eenmaal hebt geprobeerd wil je niet anders meer, het is echt handig :)
Rieneke1
14 jaar geleden
wat een goede tip, ga ik toepassen!
Ik heb pas ontdekt dat die witte bovenplaat van m'n gasfornuis er los op ligt. Dat hele ding onder de hete kraan is handiger dan tussen de pitten gaan poetsen.

En koffieprut kun je prima gebruiken als schuurmiddel om je handen te wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Donker geworden voegen in de badkamer ( tussen de tegels)spray ik altijd in met opgeloste bleek. Mooi wit! En laat de deur wat vaker open na het douchen ;)

Van die oxi poeder los ik op en spray ik op muren die vies geworden zijn.

In de la van de koelkast leg ik altijd keukenrol, omdat het wel een voorkomt dat er een fles lekt.

Ik kan nog wel even doorgaan.

Toegevoegd op 13-06-2009 21:22:45
Donker geworden voegen in de badkamer ( tussen de tegels)spray ik altijd in met opgeloste bleek. Mooi wit! En laat de deur wat vaker open na het douchen ;)

Van die oxi poeder los ik op en spray ik op muren die vies geworden zijn.

In de deur van de koelkast leg ik altijd keukenrol, omdat het wel een voorkomt dat er een fles lekt.

Ik kan nog wel even doorgaan.