wanneer kan ik zien dat de kiwiplant vruchten gaat geven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
10.9K

Het beste antwoord

Je moet het nu ongeveer kunnen zien. Ik woon in het Noorden van het land en daar is nu al goed te zien dat de kiwi vrucht gaat geven. In het vroege voorjaar en in het najaar zie ik altijd goed dat de natuur hier later is dan in de rest van Nederland.
Op de foto kun je goed zien hoe het hier met de kiwi gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kiwiplant is tweehuizig... Dat betekent dat er mannelijke planten/struiken moeten staan naast de vrouwelijke...
Dus als dat niet is, dan krijg je geen vruchten...

En als de bloemen er staan dan kun je al de vruchtbeginsels zien, aan de basis van de bloem...

Maar alleen als de mannen er naast staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je een oude soort kiwi hebt staan, dan heb je een mannelijke en vrouwelijke plant nodig voor bestuifing en dus vruchtzetting.
Heb je inderdaad deze planten dan duurt het vaak 7 tot 8 jaar voordat de eerste vruchten er aan komen.
Momenteel staan ze te bloeien en vrij snel na de bloei kan je zien of er bloemen bevrucht zijn.
Heb je en van de nieuwe soorten kiwi's, die hebben geen andere nodig voor bestuifing.
Deze soorten hebben mannelijke en vrouwelijke bloemen aan de zelfde plant, deze bloemen kunnen zich zelf bevruchten.
Ervaring is dat iedere bloem een kiwi vrucht vormt.
Ook hier kan je over enkele weken goed zien welke bevrucht zijn. (allemaal)
Maar je moet dan wel nu bloemen hebben, want ook bij deze soorten duurt het erg lang voordat ze bloeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb mijn kiwi nu 3 jaar hoe lang moet ik nog wachten totdat hij gaat bloeien.
ik heb een zelfbestuiver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dropje nog 3 tot5 jaar