Hoe veel kost het gemiddeld om een gouden ring kleiner te laten maken bij een juwelier?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Winkelen
11.6K

Het beste antwoord

Om gemiddelden te geven zou een redelijk fors onderzoek vergen, waar ik geen tijd voor heb.

In mijn geval kostte het E 22,-
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me ook afhankelijk van hoeveel maten de ring kleiner wordt. Er als, bij wijze van spreke, 1 cm goud vanaf wordt gehaald zou de juwelier in principe betaald kunnen worden van het restantje goud. Kan hij weer gebruiken voor het vergroten van andere ringen, of het aanzetten van bedeltjes. Even overleggen/onderhandelen dus.