Koopzondag in Antwerpen
Veel Nederlanders denken ten onrechte dat de winkels in Antwerpen op zondag altijd open zijn. Hoewel de binnenstad op zondag zelden doodstil is, zijn de meeste winkels toch echt op de meeste zondagen gesloten.
Uitzonderingen zijn er ook, dat zijn de meeste Joodse sieradenwinkels (die sluiten meestal juist op zaterdagen), wat antiek- en kunstwinkels, winkels op het gebied van wonen & woninginrichting en een enkele toeristische winkel.
De Antwerpse Kloosterstraat biedt wel een aantal winkels die het hele jaar door geopend zijn op zondag. Voor Nederlandse bezoekers is deze straat eigenlijk leuker dan de Meir, want die biedt vooral winkels die je in Nederlandse steden ook ziet. De Kloosterstraat biedt daartegenover juist een aantal leuke lokale winkels die je alleen in Antwerpen aantreft.

Er is nu wel kerstmarkt
http://www.kerstmarktinantwerpen.nl/