Kan je gewoon een tattooshop binnenlopen als je een tattoo wilt, of moet je een afspraak make, en wat kost het ongeveer als je een niet zo grote wilt?

Ik ben 32 en wil heel erg graag een tattoo laten zetten, maar nou weet ik dus niet hoe dat in zijn werking gaat. Ik hoor van mensen die ik ken dat je eerst een afspraak moet maken, maar dezelfde mensen zijn ook gewoon zo binnengelopen met hun idee en lopen naar buiten met een tattoo, zonder afspraak...

En daarnaast zou ik graag willen weten aan hoeveel euro ik ongeveer moet denken, als ik een niet zo grote wilt, eentje van 10 bij 5 á 7 cm zeg maar.

Om heel eerlijk te zijn, mijn autisme (pddnos) breekt me nogal op, want ik wil dus precies weten hoe dat gaat, van begin tot aan het zetten ervan, zodat het voor mijzelf niet zo eng is als ik daadwerkelijk die stap ga zetten.

Familie en vrienden geven me er geen duidelijk antwoord op namelijk, ik heb er al best vaak naar gevist. Wat ik ook wel raar vindt, waarom zou iemand er geen antwoord op geven...

Ik loop er vaak genoeg langs, en ik weet dat ik zo naar binnen kan lopen en die vraag kan stellen, maar ik wil het dus graag van te voren...

Toegevoegd na 1 minuut:
oh en ik heb al een ontwerp, die zou ik dan graag willen meenemen ...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
8.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
10 bij 5 vind ik best groot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet nog niet hoe groot die wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gok tussen de 200 en 400 euro, ligt aan de shop en of je kleuren ed wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hm, nou dat is wel aardig duur voor een tattoo, ik denk dat ik de plannen wijzig en voor een kleintje ga hahah! In elk geval weet ik nu dat ik het dus zelf moet gaan navragen bij die tattooshop hoe en wat.

Het beste antwoord

wat ik weet is dat je gewoon naar binnen kan lopen voor een tattoo zoals een vlindertje op de enkel of een bloem op je schouder,maar stel je wilt een hele ingewikkelde en grote op je rug, dan wordt er eerst een afspraak gemaakt om te kijken wat je wilt (kan je bijvoorbeeld een tekening of foto meenemen van je idee/ontwerp) en daarna hoor je de kosten en afhankelijk van de drukte wordt er een nieuwe afspraak gemaakt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles is afhankelijk van de shop.
De een heeft bepaalde inloop uren, bij de ander kan je zo terecht. De een maakt een ontwerp, de ander uit de losse pols. De een maakt ontwerp/idee en dan een afspraak, de ander een afspraak en voor het zetten het ontwerp. Je moet echt bij de tattooshop vragen hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, zo aan de antwoorden te lezen kan ik het beste inderdaad gewoon die shop binnen stappen en uitleggen wat ik nou wil en hoe en wat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar @bigmomma: nu weet je in ieder geval wat je allemaal te wachten staat, en daar ging het toch om ! :)
misschien ook nog slim om geen geld/pinpas mee te nemen, eerst bespreken en een afspraak maken en niets impulsief beslissen!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okay, ja klopt, nu weet ik het idd endaar ging het idd ook om. Zal de tip van Jodokus meenemen en in elk geval geen geld mee nemen en het bespreken. dank je wel voor je uitleg!

Andere antwoorden (2)

Ligt eraan de een kan zonder afspraak en de andere met, meestal is de situatie als er niemand is en op die dag ook niemand getatoeëerd word kan je hem vaak direct laten zetten, de prijs verschilt per firma de een berekend per uur de ander per grootte etc maar een tattoo van ongeveer zo groot als je hand palm kost ongeveer tussen de 50 en 125 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
50 en 150 euro? Dan ga je wel naar een amateurtje..een goede tattoo artiest hanteert 50 euro als begin prijs, en die begint vaak op te lopen bij een tattoo vanaf 3 cm bij 3 cm ongeveer.
je kan binnenlopen maar volgens mij gaan ze eerst met jou bepalen wat je nou echt wilt. dit gaan ze geloof ik ontwerpen en later mag je terug komen voor het daadwerkelijk zetten. Verder word dus alleen voor het 2de echt een afspraak gemaakt dacht ik.

Maar een tatto kan variëren in kosten. van 160 euro tot 1200 en meer.

een kleine 5 bij 10 kost bijvoorbeeld bij prof's 700 euro misschien maar het kanbijna kleinere zaakjes een 250 kosten.

informeer bij de zaak zelf.