Ik zag bij de AH appelen te koop. Onder de prijs stond "Jonagold gelegd", wat wordt er bedoeld met "gelegd"?

Een foto maken mag niet in die winkel, dus niet gedaan. Er stond echt onder de prijs "jonagold gelegd". Ik neem aan dat appelen gewoon van de boom af vallen, of dat ze geplukt worden o.i.d. en dat ze niet "neergelegd" worden....

Ik stond er even naar te kijken, maar kon er niet op komen wat er nou precies mee bedoeld wordt...

Toegevoegd na 2 minuten:
Het was eigenlijk wel heel apart, want een vak verderop lagen ook Jona gold appelen, maar daar stond weer niet bij dat ze "gelegd" waren, met dezelfde sticker en dezelfde prijs....

Toegevoegd na 3 minuten:
oh en allebei lagen ze gewoon los... dus niet in een verpakking, dus alleen al daarom snap ik het niet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
2.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wernemer gevraagd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
had ik geen tijd voor, moest even snel wat halen voor me kinderen voor school....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Appels worden (met de hand) geplukt. Appels die van de boom vallen zijn niet meer geschikt voor consumptie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ze appels bedoelen die inderdaad van de boom afgevallen zijn. W
aren ze ook goedkoper dan de andere jonagold appels?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, die waren precies dezelfde prijs en hadden precies dezelfde sticker.... staat ook in me uitleg

Het beste antwoord

De groenteafdeling kan appels en peren bestellen in gelegd of ongelegd. Bij ongelegd zitten ze los in de krat. Bij gelegd liggen ze mooi in een kartonnen inlegger. Deze appels zijn vaak duurder om in te kopen en zullen ook een hogere prijs hebben voor de consument.
Deze appels zijn wel mooier/groter dan ingelegde appels omdat ze beter gecontroleerd worden.
Soms zit er zelfs een papiertje omheen bij aanlevering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duurder zijn ze niet, ze kosten wel evenveel en het was met het zellfde stickertje... duss bij deze het goeie antwoord of in elk geval de uitleg waarom de appels "gelegd" zijn

Andere antwoorden (1)

Daar heb ik me ook al eens over verbaasd, en heb het toen aan een medewerker gevraagd. Zijn antwoord was dat het fruit betrof dat op kartonnen schalen lag, i.p.v. los in dozen.
Zoekend op internet vond ik deze kink, die ik niet als bron zal plaatsen: http://plukvers.pluk-in.com/post/178731251/vanmorgen-om-10-uur-is-de-eerste-appel-gelegd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn inderdaad de appels die in zo een kartonnen ding gelegd zijn, ze liggen dan los, niet tegen elkaar aan.
In zo een grote kist zijn er toch altijd stootplekjes etc.. Ze zijn meestal wat duurder, maar zijn ook beter houdbaar...