Goude armband 24 karaats repareren is dat duur?

Hallo, mijn armband is gebroken, en ik wil hem graag repareren maar wat zijn de kosten ongeveer bij een juwelier en doen ze dat wel met 24 karaat?
Alvast bedankt

11 jaar geleden
in: Winkelen
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je wel zeker van dat 24 karaats? Puur goud is te zacht om er sieraden van te maken.
Leonz
11 jaar geleden
Ja ik weet zeker dat het 24 karaats is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat het 24 karaat is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is Indisch goud 20 en 22 karaat.
Leonz
11 jaar geleden
Ik weet zeker dat et 24 is het is Chinees goud en je kan het gemakkelijk buigen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De goudprijs staat hoog,dus je zal best wel wat kwijt zijn.
Leonz
11 jaar geleden
Haha moet ik weer hebben:(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zag net dat de goudprijs 43,09 per gram is.
Leonz
11 jaar geleden
Okey bedankt voor de info=)

Het beste antwoord

De mogelijkheden zijn afhankelijk van de beschadiging en de staat waarin het gouden sieraad zich bevindt.
Natuurlijk doen ze (een goede juwelier) dat met hetzelfde soort goud als dat van de armband.

* Dat hangt van de armband af.

* Dat hangt van de schade af.

* Dat hangt van de juwelier af.

Het allerbeste kun je bij een paar juweliers bij jou in de buurt langs gaan met die armband.
Je vraagt dan een prijsopgave en waar en hoe de reparatie gedaan wordt.

Dan kies je de juwelier die jou het meest aanspreekt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of het duur is, is de vraag.
Antwoord:
* Dat ligt dus aan bovengenoemde factoren en
* dat ligt er aan wat jij "duur" noemt.
Vind je een paar tientjes duur?
Of is de armband zo duur dat een reparatie van meer dan 100 euro al niet meer duur is?
"Duur" is een erg relatief begrip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leonz
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie ik zal dat doen bedankt voor je tip:)

Andere antwoorden (1)

24 karaatis is puur goud, en daar maken ze geen sieraden van. Goud is ALTIJD een legering, van meestal 14 of 16-karaats, tot hooguit 22 karaats (ruim 90 % goud).

24-karaats goud is te zacht om in sieraden te verwerken ; dat kun je bij wijze van spreken bijna kleien. Het zou teveel vervormen en te makkelijk breken.

Iedere juwelier / edelsmid kan in principe kapotte sieraden repareren .Daar zullen ze echt niet raar van opkijken. De kosten hangen heel sterk af van wat er kaot aan en is hoeveel moeite het kost om de boel weer heel te krijgen, plus eventuele materialen. Daar kun je dus hier geen zinnig woord over zeggen. Wel kun je altijd een vrijblijvende prijsopgaaf tevoren vragen.