Waar kan ik grote (+- 100x50x50 cm) en stevige verzenddozen (belading 30kg) kopen?

In verband met emigratie, wil ik graag veel spullen (Kleding, Nespresso, Xbox, etc.) laten verzenden naar mijn nieuwe adres.

Met PostNL kunnen er pakketten worden verzonden met de maximale afmetingen van 100x50x50cm en met een max. gewicht van 30kg. (Inhoud = 250 liter)

Echter, de grootste dozen die ik heb kunnen vinden hebben maar een inhoud van 45 liter (PostNL Pakket nr. 7 & Verhuisdozen = +- 48x33x33 cm).

Weet iemand waar ik grotere verzenddozen kan kopen? Het op maat maken gaat helaas niet werken i.v.m. tijdtekort en minimale afname aantal dozen door (web)winkels. Ik heb er niet meer dan 3 stuks nodig.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
11.5K

Antwoorden (3)

Ik denk dat je dan bij internationale verhuisbedrijven moet zijn.
Die zijn er genoeg, maar je kunt er zelf een zoeken bij jouw in de buurt:

Internationaalverhuisadvies.nl is een onafhankelijk internetplatform, gericht op het kostenloos adviseren van de consument die internationaal wil verhuizen. De belangrijkste doelstelling is de consument te helpen zijn internationale verhuizing te vergemakkelijken. Hierbij wordt een gratis offerteservice en een offerteleeshulp geboden voor de juiste keuze van de vakkundige internationale verhuizer.
http://www.internationaalverhuisadvies.nl/over_iva.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik heb daar inderdaad over nagedacht, maar aangezien het maar om 1-2 pakketten gaat, is het niet nodig om een verhuizer in te huren. Via PostNL, kost een 30kg pakket namelijk 'maar' +- €35. Daarnaast heb ik deze spullen niet 'direct' nodig als ik verhuisd ben. In mijn koffer neem ik al de noodzakelijkste dingen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik.
Maar die verhuisbedrijven verkopen soms ook
gewoon dozen, verhuiskisten.
Gezien de aantallen kun je het ook proberen bij kartonfabrieken. Hieronder een lijst met vestigingen in Nederland. Nooit geschoten is altijd mis.

http://www.vnp-online.nl/index.cfm?firm=vnp&fuseaction=show.page&pageid=41#
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Gamma kun je extra zware spullen dozen kopen.

http://www.gamma.com/assortiment/overige/verhuizen/zware-spullendoos/

De afmetingen zijn maar 23x48x32 cm,maar je zou er dan twee aan elkaar kunnen tapen en hier omheen van dat bruine pakpapier voor de verzending.