Waarom zijn discount voedingsmiddelen goedkoper???

Hallo,

ik woon in België en in de meeste grootwarenhuizen zijn er goedkope discount producten te verkrijgen, ik vraag mij nog steeds ernstig af waarom deze producten soms meer als de helft goedkoper zijn dan merkproducten?

Ik wil morgen spinazie gaan halen bij de Carrefour maar ik zie op de webshop van Carrefour dat het discount product amper 0,75 euro kost (voor 650gr) terwijl een merkproduct voor dezelfde hoeveelheid 1,52 euro kost...

Zijn deze dan minder kwalitatief of hoe zit dat nu degelijk in elkaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Nee ze hoeven kwalitatief niet minder te zijn maar er zijn wel minder kosten aan:
reclamekosten zijn een stuk minder want die zie je niet van dat soort producten, wel van merkproducten. Ze "liften"gewoon mee op die merken. merken hebben vaak veel onderzoek gedaan naar ontwikkeling en afzetgebied van product en het discountartikel profiteert daar ook van.
Dus dat zijn ook weer kosten minder die niet doorberekend hoeven te worden aan de klant.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De kwaliteit is wat minder, maar als je de spinazie maar goed kookt, zul je er niks van zeggen. Bij discountproducten wordt er nauwelijks reclame gemaakt of marktonderzoek gedaan. Bij A-merken wel en dat moet allemaal betaald worden. Het zijn dikwijls ook "basisproducten" als brood, suiker, sommige groenten, maar schorseneren zul er niet kunnen krijgen. Tevens moet je de producten uit de "doos" halen en niet uit het schap. Discounters sparen enorm op personeelkosten (bijv geen Klantenservice).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook de locatie is belangrijk. De A-winkels zitten in de buurt en voor de discounter moet je om rijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 mooi stuk...
met een discount-artikel is niets mis, maar bij een grote(re) omzet kan de prijs zakken en dan verdient de winkel nog steeds genoeg om kosten te betalen en winst te behalen, juist door de lage prijs !

de zogenaamde merkartikelen zijn altijd duurder en zelfs bij een reclame aanbieding is het niet goedkoop, maar wel minder duur.

de meeste consumenten kopen merkartikelen, zodra je echter te weinig geld hebt, kijk je naar andere producten. als je eenmaal deze minder dure artikelen gebruikt merk je dat er vaak niets aan mankeert !

conclusie: eigenlijk betalen we altijd, nee, meestal te veel...!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een van de groterende redenen, omdat merken maken reclame(externe promotiemix) voor hun producten. Denk maar Bijv aan de wasmiddelen reclames. Om al dat geld terug te krijgen die ze in die reclame hebben gestopt moet het terug verdient worden. En uit eindelijk komt alles op de consument neer.

Bij Discount merken zal er niet zo snel een reclame worden gemaakt. Daar wordt misschien alleen maar een papiertje bij geplakt met Nieuw in het assortiment.

Kwaliteit hoeft het daarom ook niet minder te zijn, tevens hoeft dit ook niet beter te zijn.

Smaken verschillen.