Waar kan ik een loden plaat kopen om met een luchtgeweer op te schieten? De dikte moet ongeveer 2cm zijn denk ik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of dat goed is voor de pluimen, en het komt er met zo'n kracht uit dat het zich echt diep de dekens in zal wringen, dus dan krijg je ze er moeilijk uit.

Antwoorden (2)

Je kunt dan het beste gewoon daklood gebruiken, en dat een paar keer dubbelvouwen. Zo krijg je verschillende laagjes lood achter elkaar. Prima om op te schieten!

Daklood kun je kopen in de DHZ-zaak.
11 jaar geleden
ik zou het zelf gieten. maar 'n houten bak en daar giet je het zelf gesmolten lood in elk lood is bruikbaar om te smelten. dit is goed te doen en nog enigsins betaalbaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
maa r= maak

Toegevoegd na 2 minuten:
maar = maak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er komen hartstikke veel giftige stoffen vrij als je het zelf omsmelt, en als lood op zijn smeltpunt zit zou die houten bak wel verbranden denk ik?
En hoe wil je lood op zo'n hoge temperatuur brengen?
Ik denk dat het zelf doen onmogelijk is als je er niks van weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon 'n oude pan op 'n gaspit en lood gaat smelten. als je de houten bak van betonplex maakt dat is mooi glad en dan is je loden plaat ook mooi glad. eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat zit er niet in, lood is hartstikke giftig, er hoeft maar een ongelukje te gebeuren, dat vind ik teveel risico.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zeker niet doen