Het zijn alleen maar geruchten. De aandeelhouders zijn niet echt tevreden over de resultaten van Carrefour, en n.a.v. een analistenrapport van ING, is het voor iedereen duidelijk dat er iets moet veranderen.

In bovengenoemd rapport staat, dat de activiteiten van Carrefour te veel gespreid zijn, en dat het beter zou zijn als er wat landen afvallen, waar Carrefour actief is.

Maar dat kunnen heel veel landen zijn; Carrefour zit zo'n beetje overal, en het is nu afwachten welke beslissingen de nieuwe CEO Georges Plassat in juli op de algemene vergadering zal aankondigen.

Investeerders houden van geruchten, en allerlei speculatie over wat er straks gaat gebeuren, kan sommige aandeelhouders ook geld opleveren.

Om enig inzicht te krijgen in hoe de zaken er voor staan, en hoe groot de kans is dat Carrefour zicht terugtrekt uit Belgie, is het handig om onderstaande 2 links te lezen.
Dan weet je het natuurlijk nog niet zeker, maar je kunt wel een eigen inschatting maken, hoe groot de kans is. Het echte antwoord op je vraag, zul je pas in juli krijgen.

http://www.retaildetail.be/nl/case-van-de-week/item/14111-carrefour-belgi%C3%AB-in-het-oog-van-de-storm-in-een-glas-water

http://www.retaildetail.eu/nl/europa/eu-food/item/13949-%E2%80%98carrefour-trekt-zich-wellicht-terug-uit-verschillende-landen%E2%80%99
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er wordt wel in het nieuws over gesproken,maar zekerheid dat Carrefour verdwijnt is er nog niet.

Je zou wellicht even kunnen bellen naar Carrefour en het gewoon vragen.