Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige snackbars en winkels geen pinpas-automaat? Is dit wel of niet verplicht?

Ik vind het niet altijd zo erg handig als de snackbars geen pinpas-automaat hebben om te betalen. Het lijkt mij het beste dat alle winkels en/of snackbars dit wel verplicht zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel vervelend is dat... Is ook een van de redenen dat ik niet meer naar de snackbar ga
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed voor de lijn en jouw aderen Mobie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kosten voor een pinapparaat liggen wel rond de zeshonderd euro per jaar. Ik kan me voorstellen dat een ondernemer toch even achter zijn oren krabt of dat wel zinvol is voor zijn zaak. Ik denk zelf: meestal wel, want pin is makkelijk en kan de omzet opstuwen maar ja, dat moet ieder voor zichzelf weten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, da's niet verplicht!
De apparatuur vergt een investering die wel gemaakt moet worden. Het is natuurlijk best verstandig om daarin te investeren want snackbars worden nog weleens overvallen/beroofd.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verplicht en ook niet altijd even handig.

Wanneer bijvoorbeeld het elektronisch betaalverkeer plat ligt en je klanten zijn gewend om te pinnen dan voorzien ze zelden cash voor noodgevallen.
Bovendien zijn er extra kosten verbonden aan een pinpas-automaat. De klant merkt daar doorgaans niets van maar de kosten voor die investering worden wel degelijk door verrekend aan de klant.
Soms (wellicht vaak - haha) willen snackbars nog wel eens wat inkomsten aan het daglicht onttrekken en als je 'pech' hebt dat meer dan 95% van jouw clienteel met de pinpas betaalt dan lukt dat dus niet, begrijp je?

Uiteraard zijn er ook nadelen bij een mogelijke overval als je met veel cash geld in 'huis' zit doch als je een pinpas-hacker over de vloer krijgt dan ben je er ook aan voor de moeite hoor. Zelfs klanten kunnen dan de pineut zijn als hun gegevens gekopieerd worden.

Geen van beide betalingssystemen zijn dus risicoloos.

Laat het niet aan je hartje komen en voorzie jezelf altijd van een klein bedrag aan cash ingeval van een pinpas-crash ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding