Waarom heeft de Allerhande van Albert Heijn een barcode?

De Allerhande is een gratis tijdschrift.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Vanmiddag dit eens bij AH nagevraagd. De afzonderlijke Aller Handes hoeven natuurlijk niet ingescand te worden omdat zij via de vracht zijn binnengekomen. Dit zou veel te veel werk voor de medewerkers worden. Op de bulkverpakking staat immers een code en deze te scannen is voldoende om de volledige bulk Aller Handes in een maal als ontvangen te registeren. Antwoord ---> Het heeft hier te maken met de dagelijkse afname per winkel, rayon en heel Nederland. Elke dag worden de Aller Handes net zoals alle andere producten bijgevuld. Het AH filiaal kan door het gebruik van de code uitrekenen hoeveel Aller Handes men per dag bijvuld en dus nodig heeft. En in het voorraadbeheer kan men dan onmiddellijk zien over hoeveel dagen met de zogenaamde ijzeren voorraad heeft bereikt. En wanneer men weer Aller Handes dient te bestellen bij het hoofdkantoor. Dus de barcode is vooral belangrijk voor het voorraadbeheer van het filiaal. En aangezien het hoofdkantoor de totalen van alle filialen optellen en zien kan, weet men aldaar hoeveel vraag er naar dit gratis product is. En dat is natuurlijk weer belangrijk bij de centrale productie van de Aller Handes. Dus hoeveel Aller Handes laat AH per uitgave maken bij haar drukkerij. Goede en leuke vraag. Hierover denkt men eigenlijk niet na. Duimpje Omhoog van mij dus !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan kun je hem scannen met je appie app als je hem mee wilt nemen ;-)

nee grapje, dan komt omdat ze wel ingescant moeten worden als ze binnen zijn gekomen via de vracht. Dan weten ze bij het hoofdkantoor dat de allerhande is binnengekomen.