Lijden Amerikaanse winkels geen groot verlies door Extreme Couponing?

ik zat laatst dat programma te kijken waar huisvrouwen zoveel couponnetjes uitknippen dat ze met een ongelofelijk laag bedrag de winkel uit gaan.Nu snapte ik niet; waarom verbieden Amerikaanse supermarkten dit niet? ze hebben er toch een groot verlies aan?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, dat dacht ik ook vandaag nadat ik dat programma zag.

Het beste antwoord

Als er iets gekocht wordt met korting dat anders niet gekocht zou worden, is dat winst voor de verkoper.
Supermarkten hier weken met aanbiedingen, en hoe vaak koop je zo'n aanbiedingsproduct omdat je het toevallig net nodig had of het bij je standaardproducten hoort zodat een voorraadje handig is? En hoe vaak koop je het in plaats van iets anders, puur op basis van het feit dat het in de aanbieding is? Ook al zijn soortgelijke producten misschien goedkoper?
Of je zo'n aanbieding maakt door middel van uitknipbonnen of door middel van folders of grote borden in de supermarkt, maakt geen wezenlijk verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als ze veel tegelijk verkopen hoeven de producten een lagere prijs te hebben om de zelfde winst te behalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hier behalen ze juist heel veel winst op. Het levert ontzettend veel naamsbekendheid op (immers, zelfs in Nederland kennen we de Amerikaanse supermarkt). Couponnetjes zijn louter bedoeld als reclame.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar verliezen ze (tenzij iemand op de afdeling marketing/advertising/sales zich grondig heeft vergist) helemaal niks aan. Al die kosten zijn ingecalculeerd. Ook bij acties waarbij de extra's meer waard zijn dan het product dat je koopt. Het kan om verschillende redenen zijn. Soms is het goedkoper om het met verlies te verkopen dan om het weg te gooien. Soms gaat het puur om reclame. In alle gevallen is het pure gecalculeerde marketing. Die enkeling die zo slim met de coupons om weet te gaan nemen ze dan op de koop toe. (Al maken ze zo af en toe nog wel eens een misrekening.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze er uiteindelijk verlies op zouden maken zouden ze de regels echt wel aanpassen.

Natuurlijk, op die specifieke klant maken maken ze verlies. Maar die huisvrouwen die je dat ziet doen hebben er een fulltime baan aan hoor! Alle bonnetjes uitzoeken, kopiëren, van tevoren bepalen wat er die dag mee moet naar de winkel voor de beste deals.. Lang niet alle Amerikanen hebben daar de tijd voor.
De rest zal de coupon gewoon gebruiken op dezelfde manier dat wij hier af en toe spullen in de bonus of de reclame hebben, oftewel de coupon is een lokkertje om jou naar een specifieke winkel te krijgen of producten te laten kopen die je anders niet koopt, en het werkt. Uiteindelijk zullen ze er geen verlies op draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kijk ik ook altijd,best leuk.Maar als je eens goed nadenkt.Niet stom bedoelt.Zijn er best veel mensen die dat weer niet doen,een die mensen met die coupons hebben dan weer een voorraad.Dus ze komen nii gelijk na een week weer trug.En dan heb je alles al trug verdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iedereen het zou doen, dan ja. Dan zouden ze veel verlies draaien. Echter, het gros van de mensen neemt een paar kortingsbonnen, en gaat dan zijn boodschappen bij de winkel met de beste korting doen. En daar doen de grote ketens het voor: Mensen aantrekken om bij hun de grote boodschappen te doen. Dat er enkelen zijn die ectreem veel coupons hebben, dat is niet zo interessant.