hoe gaat een winkel verbod in zijn werking ? zie Extra uitleg

stel ik ben bij de kassa en ik doe daar iets wat niet door de beugel kan is het dan dat kassa meisje die me dat verbod geefen en hoe weten die andre kassa meisjes en zo dat ik dat verbod heb en wie ik ben en hoe weet je dat het winkel verbod is opgeefen is ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K

Het beste antwoord

Als je in een winkel iets mee wilt nemen zonder te betalen, dan zul je via het winkelpersoneel in aanraking komen en na herhaling zeker met justitie. Alleen de rechter kan je een winkelverbod opleggen als straf voor een of meerdere winkels en als je daarna in een winkel of in een bepaalde winkel wordt opgemerkt en de politie komt erbij, dan krijg je een boete en na herhaling zal deze boete steeds hoger worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De andere mensen krijgen te horen hoe hij/zij eruit ziet en moeten dus daar opletten. Ook wordt de beveiliging ingeschakeld. Die weet ook hoe hij/zij eruit ziet en wordt gebelt, zodra hij/zij de winkel inloopt wordt meteen de beveiliging gebelt en de verdachte achter gehouden, tot de beveiliging en soms politie is en wordt mee genomen naar het bureau.
12 jaar geleden
Een cassiere kan je geen winkelverbod geven. Dat doen de wat hogere medewerkers of beveiligingsmedewerkers. Meestal krijg je alleen een winkelverbod wanneer je iets steelt oid. Je wordt dan meegenomen naar de kantoor en je gegevens worden genoteerd. De beveiliging maakt ook een 'screenshot' van jou via de camera. Ze zoeken een stukje waar je goed te zien bent en zorgen ervoor dat een medewerker kan zien wie er allemaal een verbod heeft. Meestal zijn er niet veel mensen die een verbod hebben dus hoeven ze niet veel koppen te onthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een winkelverbod opleggen is niet een kwestie van 1,2,3 klaar! Daar zijn (ook voor de winkelier) regels aan verbonden. Gelukkig kun je deze regels gewoon vinden op internet.