Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komen etaleurs aan al die mooie materialen? Je ziet echt prachtige of opvallende dingen soms, dat kunnen ze toch niet allemaal zelf hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ik de etalage mooi maak voor een bepaald thema ( herfst, pasen noem maar op) dan doe ik dat meestal met promotie materiaal. Ik krijg die spullen van de bedrijven waar ik klant ben,En mijn inkopen voor de winkel doe. Maar heel af en toe gebruik ik wel eens spullen uit mijn prive collectie. Of ik maak wel eens iets zelf. ( de kerst versiering die bij mij in de etalage hangt is van mezelf . Maar de hartjes slingers met moederdag of valentijn die krijg ik gewoon per post op gestuurd.
Ik mag alles houden.( maar ik laat het dan echt wel op de zaak ik ga het niet mee slepen naar huis ofzo) Maar als je echt een groot warenhuis hebt dan zou het ook maar zo kunnen zijn dat ze spullen in bruikleen hebben. Of dat ze poppen en andere versieringen gewoon huren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In augustus beginnen de beurzen al met alles wat nieuw is voor de komende Kerst. Winkeliers kunnen daar hun inkopen doen. Vaak worden dan ook al de plannen gemaakt voor de etalages en de inkopen hiervoor gedaan. Tegen de tijd dat er versierd moet worden is alles aanwezig.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde niet speciaal voor kerst. Ik zag in de dierenwinkel bijvoorbeeld halve bomen staan, hoe komt een mens daar aan?
jc54
12 jaar geleden
Dat soort aparte decoratie wordt in de aanlooptijd voor het versieren vaak zelf gemaakt. Er zijn bedrijven die niets ander doen dan decors en decoratie bouwen.
Daar zijn groothandels voor. Voor een voorbeeld zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dit is in Amsterdam een hele grote en bekende:
http://www.beekwilder.com/NL/Home.htm
Nee, ze huren daar een bedrijf voor in.
Die zorgen voor de materialen etc.
Als het in een winkelcentrum is dan betalen alle winkeliers daaraan mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal bij de studenten etaleurs maken sommige dingen zelf, dat leren ze bij de opleiding. Hout zagen, schilderen enzo, later op het werk, krjigen ze dat van het bedrijf zelf aangeboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding