Hoe heet zo'n "kettinkje" met balletjes waarmee je hem vast kan klikken?

Iedereen kent het wel of heeft het wel eens gezien.

Een soort kettinkje met allemaal balletjes. Twee van deze balletjes kun je in een soort houdertje klikken waardoor hij vast zit.

Maar hoe heet zo'n ding en waar kun je het kopen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Afbeelding toevoegen werkt niet, dan maar zo...

http://i40.tinypic.com/eqnjpi.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K

Het beste antwoord

Dat heet een bolletjesketting. Even op google naar "bolletjesketting" zoeken en je vindt van alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je, duidelijk lijkt me

Andere antwoorden (7)

Hier kun je ze bij de dump-store kopen. Weet je wel, waar ze allemaal van die semi-leger-stuff en outdoorspul verkopen. Hoe het heet weet ik niet, ik denk name-tag- kettinkje. Althans, bij de dump zullen ze t zo noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik bij google intyp: 'balletjes ketting', krijg ik allemaal van dit soort kettinkjes.

(http://www.google.nl/search?tbm=isch&hl=nl&source=hp&biw=1600&bih=731&q=balletjes+ketting&gbv=2&oq=balletjes+ketting&aq=f&aqi=g1g-S1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=635l3551l0l3730l19l15l0l6l6l0l172l904l5.4l9l0)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klikballetjesketting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet een kogelketting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op vele site's noemt men dit een veiligheidskettinkje.
Op onderstaande bron kun je ze vinden[naar beneden scrollen voor de kettinkjes]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook zoeken op: dog tag necklace
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij veel schoenmakers (waar ze dog-tags verkopen) hebben ze die ook!
en ik heb het wel eens op rol gezien bij een bouwmarkt, maar waar je dan die sluitingkjes vandaan moet halen weet ik niet