Ik denk dat de baas het juist op prijs stelt, dat je zijn zoon behandelt als een normale werknemer en hem geen voorkeursbehandeling geeft. spreek de zoon dus aan op de manier, waarop je een andere werknemer, die de kantjes er bij af loopt, ook zou aanspreken.
12 jaar geleden
Mij lijkt dat het er niet om gaat hoe jij met dat zoontje om gaat.
Maar meer hoe je met de baas om gaat.

En hoe sterk jouw positie in dat bedrijf is.
En hoeveel durf je hebt.

Stel eens een werkoverleg voor.
Dat hoor je sowieso te hebben:
In iedere onderneming dient er met medewerkers samengewerkt te worden om zo tot betere arbeidsomstandigheden te komen (art 12 AW).

Daarbij zou je normaal moeten kunnen praten over hoe het werk verdeeld is en wordt en wat iedereen doet en hoe dat gaat.

Maar natuurlijk is het nog beter als je eerst dat zoontje van die baas er als collega zelf direct op kan aanspreken.
Haalt dat niets uit, dan ga je een stap verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe gewoon je ding en reken gewoon niet te veel op zijn inbreng. Helemaal gelijke verhouding is het nu gewoon niet. Ben je met 3 man? Dan ziet/merkt z'n vader het echt wel! Ben je met 7? Dan dragen jullie met elkaar zijn deel. Zie hem in je hoofd als een stagiair oid, die meer kijkt-en-leert dan werk verricht.
Alle keren dat hij werkt en jij niet, zullen anderen dezelfde ervaring hebben? Het komt vanzelf goed.
Bedenk: je baalt als vader echt wel als je jouw zoon aan een 'baan' moet helpen omdat hij nergens anders nuttig kan zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals je met elke andere collega om zou gaan.

doet ie geen hol zou je je baas kunnen vragen wat de bedoeling is hiervan. moeten en anderen zijn taken overnemen of kan ie het gewoon zelf doen net als elk ander.

erg prettig een dergelijke kruiwagen en connectie hoor, maar bij mijn weten bouw je er per definitie geen credits mee op zodat jij en anderen zich hoeven te ergeren aan het lakse gedrag omdat zijn pa hem naar zijn bol is gestegen.

en mocht hij klachten hebben omdat je een beroep doet op de bewuste collega omdat jullie een team zijn, (collegialiteit noemt men het ook wel) dan kan hij deze bij zijn vader neerleggen.

hij kan dus wel denken dat ie zich van alles kan permitteren omdat zijn vader je baas is, maar dat wil nog niet zeggen dat dit in de praktijk ook kan natuurlijk ;-)