waneer krijg je bij de jumbo supermakt een tassen controlen ??

wat moet je der voor doen alls je in de kassa rij staat en iemand wil zo tassen uitlokken wat moet die daar voor doen een vriend van mij vind een meisje leuk die daar werkt en hij wou op die manier Extra aan dacht van der

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heh dus dat meisje werkt in de jumbo en de bedoeling is dat ze in de tas van je vriend gaat kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat amadea al zei je moet verdacht lijken en het lijkt mij dat je dat niet wil want straks word je meegenomen naar achter de winkel en word je gefoulleerd ofzo haha dus waarom niet gewoon een briefje met email of nummer erop geven en weg lopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefouilleerd*
Ritsuka
12 jaar geleden
Je gaat doen of je wat gestolen hebt om aandacht te krijgen van een meisje dat je leuk vind? Dat zal een goede indruk maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerder als grap aan het meisje vragen wil je me tas controleren. En van daaruit ontstaat er vast wel een gesprek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zou haar ook gewoon kunnen aanspreken als het niet druk is dan maakt hij toch een betere indruk lijkt mij.

Het beste antwoord

Als jij niet wilt dat je tas gecontroleerd word hoeft dit niet, ze hebben niet de bevoegdheid om dit te doen. Net als fouilleren. Alleen de politie heeft de bevoegdheid om iemand ''AAN'' de kleding te onderzoeken. Ze mogen je uiteraard wel vragen of ze in je tas mogen kijken, maar dit hoeft niet. Wel kunnen ze dan de politie bellen en dat die dit dan gaat controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een grote tas bij je hebt waar duidelijk het een en ander in zit, dan vraagt men bij de kassa of ze even in die tas mogen kijken. Want dan zou het in principe mogelijk zijn dat je iets (duurs) uit de winkel daar stiekem in hebt gestopt. Dus gewoon een al gevulde tas meenemen als je boodschappen gaat doen.
Amadea
12 jaar geleden
Als je bij een Jumbo boodschappen gaat doen
waar ze een zelfscansysteem hebben dan kun je zelf je boodschappen scannen en meteen in je tas doen.

Bij de kassa reken je de boodschappen af.
Die kassa geeft aan wanneer er gecontroleerd moet worden.

Bij de normale kassa krijg je nooit een tassencontrole,
want dan zet je zelf de boodschappen op de band.

Als jouw vriend extra aandacht wil door altijd zijn tas gecontroleerd te krijgen, dan komt hij dus wel negatief in de aandacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag niet, alleen in geval van twijfel mogen ze het vragen, als je niet mee wilt werken mogen zij de politie vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je, om wat voor reden dan ook, wilt dat je tas gecontroleerd wordt door het personeel van de supermarkt, moet je je 'verdacht' gaan gedragen bij de kassa.

Je kunt reeds tevoren b.v. een grote steen in je tas stoppen en die tas met de nodige moeite uit je kar nemen.

Zo 'dwing' je de dame achter de kassa..jou te verzoeken je tas even door haar te laten controleren.

Weet echter wel dat die meisjes iemand niet graag met een dergelijk verzoek willen lastig vallen..omdat het voor veel mensen nogal pijnlijk is/kan zijn om, direct of indirect, van diefstal beschuldigd te worden.

Die dame zal het je vriend dan ook bepaald niet in dank afnemen als hij op een zo negatieve wijze haar aandacht probeert te trekken..want ook voor haar zijn dit 'spanning momenten' waarnaar ze echt niet verlangt.

Als hij toch haar speciale aandacht wil vragen..zou hij haar eens en passant een leuk complimentje kunnen maken omdat zij er zo leuk uitziet..of dat haar kapsel zo mooi is...of dat ze zich zo leuk gekleed heeft enz.

Overigens kan het winkelpersoneel de klanten slechts VERZOEKEN hen de inhoud van hun tassen te tonen.

En alleen als de klant er, al dan niet stilzwijgend, mee instemt kan die controle plaatsvinden.

Stemt hij/zij er niet mee in..dan kan/mag enkel de politie de klant dwingen de inhoud van zijn/haar tas te laten doorzoeken.

Groet,

Ton