– Water resistant - 50 meter / 5 ATM :
Bestand tegen water bij zwemmen aan de oppervlakte.

Atm = atmosfeer

Bij de link ook uiteg over minder en meer atmosfeer en het waterdicht maken van een horloge!

Toegevoegd na 2 minuten:
uitleg

Toegevoegd na 18 minuten:
Op deze site staat precies hetzelfde:

Wat maakt een horloge waterdicht?

De waterdichtheid van een horloge is afhankelijk van een aantal factoren. De constructie van de kast van het horloge, de afdichting van het glas, de achterdeksel, de kroon (bijzet-/opwindknop) en/of drukknopen en de conditie van de verschillende rubbers en pakkingen die alle openingen van de kast moeten afdichten.

Gradaties van waterdichtheid

3 Atm./30 meter: bestand tegen regen en opspattend water.
5 Atm./50 meter: geschikt om mee te douchen of mee te zwemmen aan de oppervlakte van het water.
10 Atm./100 meter: geschikt voor de meeste vormen van watersport zoals snorkelen.
20 Atm./200 meter: geschikt voor alle vormen van watersport en duiken tot 40 meter diepte.
100 Atm./1000 meter: geschikt voor diepzeeduiken.
Invloed van temperatuurverschillen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus bij jouw uitleg mag je er maar 50 m mee zwemmen aan de oppervlakte? Maar geen min hoor.

Andere antwoorden (3)

Dat je er gegarandeerd tot 50 meter mee onder water kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat horloge zou dan tot 40 meter diep kunnen daar heerst 5 bar omgevingsdruk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je het horloge kunt gebruiken tot 50meter onder water.
10meter waterkolom geeft 1 bar druk op een voorwerp.