Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter: lang op laag of kort op hoog (magnetron)?

Als je iets wilt opwarmen, maakt het dan uit qua straling of je iets op 800 Watt 1 minuut opwarmt, of op 350 Watt 5 minuten? Zo ja: wat is het verschil en wat is beter (als in: gezonder)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In principe maakt het niet uit, maar in de praktijk is het toch anders. De magnetron werkt toch een beetje van buiten naar binnen, qua verwarmen.

Wat ik vaak doe (als het kan), is het product kort en hoog verhitten, dan doorroeren, en nog een keer kort en hoog verhitten.

Als ik aardappels in de magnetron kook, gebruik ik niet de hoogste stand van 900W, maar liever 630W, omdat ze er dan 10 min. instaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van binnen naar buiten zul je bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de buitenkant wordt eerder warm dan de binnenkant. En bij onze twee magnetrons de onderkant eerder dan de bovenkant.

Andere antwoorden (2)

Kwa straling zou ik me helemaal geen zorgen maken, daar kom je niet mee in aanraking als je magnetron in orde is.
Dan ingaand op je vraag: Langer instellen op een lager vermogen heeft licht de voorkeur, dan kan de warmte zich beter verspreiden door het voedsel. Maar de magnetron is gemaakt voor mensen met haast....
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Afhankelijk van het gewenste resultaat.
Lang laag om bijvoorbeeld te ontdooien.
Kort hoog om iets snel te garen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding