Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een statistische relatie tussen het voorjaar en de zomer? Bijv: wordt een mooi voorjaar vaak gevolgd door een slechte zomer (en vice versa)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk het niet....we wonen in een kikkerlandje. Een land waar je op het weer nooit kunt vertrouwen.
Heeft met de afstand van de evenaar te maken. Toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, het weer beschikt niet over voorspellende gaven en heeft ook geen geheugen. Een mooi voorjaar zegt niets over een slechte of mooie zomer. Dat geldt overigens voor alle jaargetijden. Het is en blijft afwachten hoe de atmosfeer zich ontwikkelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit niet direct een statistische relatie tussen het voorjaar en de zomer...

Wat ik me wel kan herinneren is dat er doorgaans op een koude winter, zoals begin dit jaar, veelal een erg warme zomer volgt...

Maar dit verklaart overigens helemaal niets over de relatie tussen de seizoenen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze boom bloeide vorig jaar 22 april. Nu is zij/hij een week eerder. Zou toch fijn zijn als dat iets zegt. Afwachten dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een klein gebied heeft dat mijn inziens zeker invloed. Bv. een natte en koude zomer zorgt ervoor dat de aarde niet zo veel opwarmt en dus is een koudere winter een logisch vervolg. Dit zorgt er weer voor dat de volgende lente later ontwikkelt.
Echter een paar mooie dagen als laatst, laat alles zo snel 'exploderen' dat het effect van de lange/koude winter snel teniet gedaan wordt.

Maar of dit dus terug te vinden zal zijn in een statistiek...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding