Je manier van denken misschien niet, wel je gemoedstoestand. Luisteren naar rustige muziek kan een kalmerende invloed hebben; heavy metal en aanverwante muziek zweept vaak op. Maar of je daardoor anders gaat denken? Is je denken, althans je al dan niet tijdelijke wijze van leven al niet bepaald door het luisteren naar een bepaalde soort muziek of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat ligt bij iedereen anders denk ik. Maar bij mij beinvloed de muziek zeker wel mijn manier van denken. Al helemaal als ik op een feest ben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je wel eens gehoord van binaural beats?
Dat heeft invloed op je hersenactiviteit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat gebeurt er dan met je hersenen?
Muziek beinvloed je gemoets toestand wat een directe invloed heeft op je concentratie niveau wat weer een directe invloed heeft op je manier van denken.

Als je geirriteerd bent (wat kan komen door bijvoorbeeld harde muziek die jij niet leuk vind) wordt je impulsiever en gaat je concentratie vermogen dus ook naar beneden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je het misschien op een manier zoals die kids van enkele jaren geleden in Amerika? Die luisterden naar muziek van Linkin Park en toen op een dag de school binnenliepen en erop los begonnen te schieten? Dat de muziek de schuld was van hun actie en denkwijze. Het zou best zo kunnen zijn dat mensen heel vatbaar zijn voor de teksten van muziek nummers en die manier van denken overnemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder in New Age toestanden te verzeilen, ben ik een voorstander van instrumentale muziek die de zeden verzacht, die je milder maakt in deze hectische wereld. Een guitaar solo van een spaans componist (albeniz ea) kan zalig rustig maken op een zomerse namiddag in een wit andalusisch vissershuisje .