Voor je een vraag kunt stellen, eerst meer opties?

-Controleer of je vraag al eerder is gesteld. (check)
-Controleer of google je vraag kan beantwoorden (check)
-Ben je er zeker van dat je vraag hier passend is? (check)
...Of worden er dan te weinig vragen gesteld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goede suggestie!

Het beste antwoord

Zeker een goed idee. Met name een automatische controle of een vraag al eerder gesteld is kan een hoop dubbele vragen voorkomen. Sommige vragen worden namelijk echt vaak gesteld, bijv: waarom bananen krom zijn, waar de babyduifjes zijn, hoe de uiteindes van je veters heten, en wat het liedje van CSI is... :)

Met betrekking tot google-bare vragen, in veel gevallen zijn dat prima vragen. Misschien is GV niet de snelste manier om daarop een antwoord te krijgen, maar als de vraagsteller de voorkeur geeft aan GV... waarom niet?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk niet dat het iets uit zou maken, elke keer als ik antwword geef of een vraag stel krijg ik zo'n bezinningsmoment, waar ik en vele met mij direct doorheen klik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'T is iets moeilijker met Google om te gaan dan met Wikipedia. Laatst was er zo'n vraag over een geboortedatum en -plaats van een beroemd schilder. Typisch iets was je direct kunt vinden door de naam in Wikipedia in te tikken (makkelijker dan in Google, imho).
Met google moet je vaak ook woorden uitsluiten om een goed antwoord te vinden - iets wat vele internetters niet bij machte zijn.
Er zullen dan wel inderdaad minder vragen worden gesteld. Uiteindelijk is 't Ilse natuurlijk ook wel te doen om zoveel mogelijk bezoekers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoiets behoort eigenlijk niet nodig te zijn. Mensen kunnen zelf controleren of de vraag passend is en al niet gesteld is. Dit behoren zo ongeveer de basisbeginselen te zijn van iemand die een vraag stelt. Of dat nou in de klas is of ergens anders. Altijd eerst nadenken of je het antwoord zelf kan achterhalen of dat hij al gesteld is en of hij passend is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De verhouding vraag- antwoord is al uit de haak (1 op 10 en minder) Maae het is een goed idee. een soort gedragscode van de Betere gv.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De eerste ben ik het helemaal mee eens! de andere niet vanwege jouw suggestie: Of worden er dan te weinig...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben het er wel mee eens, een handige optie zou inderdaad bijvoorbeeld zijn het automatisch op steekwoorden doorzoeken van de site, waarna je op het voorlaatste scherm, voordat je je vraag daadwerkelijk stelt nog iets te zijn krijgt, bijvoorbeeld:

Bedoelde je misschien:
- [Vraag]