Wanneer ziet men spoken?

In welke staat moet je verkeren om spoken te zien?
Eerst het licht uit natuurlijk, maar dan? Moet je dan ook iets innemen of van nature bang zijn?

Een spook is een entiteit die niet bestaat maar voor sommigen toch zichtbaar is, ik vraag me af hoe dat tot stand komt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Spoken bestaan inderdaad

maar we moeten goed begrijpen wat het is...
Mensen kun je zien in een metafoor als een samenspel van twee factoren. nl een auto en een bestuurder...
De auto is natuurlijk het lichaam EN iets dat wil rijden in die auto, dat is de bestuurder... So far so good?
De auto is van stoffelijkheid en de bestuurder is dat niet.
ok still?
Is de auto total loss dan gaat hij naar het auto-kerkhof, de chauffeur stapt uit en zoekt zich een nieuwe auto... Wat is een chauffeur zonder auto, dat is toch niets... Still there?
Nu is het zo dat de chauffeur wil rijden dat is zijn taak, zijn opdracht. De chauffeur kent geen angst, want hij is onsterfelijk. Zijn reis is ten einde wanneer hij alles gezien heeft. Wat heeft het voor zin om te rijden als je alles al kent, dat is nutteloos. Dus als een cheuffeur alles gezien heeft, dan pas sterft hij en neemt hij geen nieuwe auto meer aan. Still with me?
Nu is het zo dat overtuigingen mee migreren van de ene auto naar de andere. Dus als de chauffeur iets meegemaakt heeft op een plek die voor de chauffeur veel indruk gemaakt heeft, dan herinnert de auto zich ergens dat trauma. Je kunt het zo zien als een chauffeur/auto meegemaakt heeft dat het verdronk, dan zou het kunnen zijn dat de chauffeur in een nieuwe auto geen zin heeft om te leren zwemmen. Dit is een soort overerving, zeg maar. Vorige levens herinneren noemt men dit ook wel.
Nu kom ik bij de vraag terug.
Als een chauffeur helemaal overtuigd is van een gebeurtenis die plaats gevonden heeft op een bepaalde plek, bijvoorbeeld in een hotel, in de gang waar hij vermoord is geworden op dat moment. Is er een hele sterke overtuiging dat het waar is en hij bijt zich helemaal vast in die gebeurtenis, dan kan het zijn dat hij niet op zoek gaat naar een nieuwe auto (lichaam) maar op die fysieke plek blijft, en hij blijft achter die deur staan wachten om wraak te nemen op de persoon die hem dat geflikt heeft. Dat nu is spoken... Erg simpel en meer niet...
Een auto is een verbinding van het immateriele naar het materiele, de auto geeft expressie aan de bestuurder. Het spook kan helemaal vergeten zijn dat hij geen verbinding heeft van het immateriele naar het materiele en denk wraak te kunnen nemen, maar daar het je materie voor nodig en de verbinding... Dus hij is onthand en kan niets uitrichten...
Wanneer ziet men spoken? Heel simpel als je ogen hebt om dit te zien dan zie je ze overal... Dus je hebt een waarnemingsvermogen hebben dat bewust is in jou en je moet snappen wat er te zien moet zijn. Dit is niet altijd het geval, vaak zien mensen spoken, maar weten niet dat het spoken zijn. Dan zien ze nog geen spoken toch? Zien het wel, maar weten het niet :-)

Nu het antwoord: De hebt nodig 1) een oog, 2) een spook en 3) bewustzijn als 1 en 2 elkaar benaderen, wat er zich dan afspeelt, op dat moment ziet men spoken...

Dank je
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

ik snap je vraag niet ..ik bedoel wat zijn spoken voor jou? wat een spook is voor de 1 kan een entiteit voor de ander zijn, of een lichtbol, een schim..wat vind jij een spook?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een spook is een entiteit die niet bestaat maar voor sommigen toch zichtbaar is, ik vraag me af hoe dat tot stand komt.
Je vraag lijkt me niet serieus of je toelichting op je vraag is verkeerd gekozen of ben je alleen benieuwd naar de antwoorden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spoken bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat menselijke hersenen doen of kunnen, daarvan weet de wetenschap nog relatief weinig. Er zijn een aantal mogelijkheden voor een verklaring van het zien van spoken: 1. Iemand ziet dingen die er niet zijn: hij is aan het hallucineren, mogelijk onder invloed van drugs of medicijnen. 2. Iemand ziet iets onverklaarbaars dat lijkt op wat hij "kent" als het begrip "spook". Later vindt hij misschien alsnog een logische verklaring voor wat hij zag. 3. Iemand heeft een vreemde gewaarwording door bepaalde processen in zijn ogen, zijn hersenen of de zenuwen daartussen, waardoor het beeld van wat hij ziet, "vreemd" wordt.
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Het is overigens ook een bekend verschijnsel dat mensen snel gezichten zien in vormen die lijken op gezichten, maar dat niet zijn. Dat kan ook een verklaring zijn.
na gebruik van 5 gram heroïne, het drinken van 2 liter whiskey en het eten van 1 bonbon en dan alleen om 24.00 uur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je ziet spoken als je dingen ziet die er niet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer je paranoide ben, teveel stress heb en bang bent in het donker, wanneer je Patty Brard fan bent.

Maar voor de rest bestaan er geen spoken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Magische paddestoelen doen dat truucje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik alleen als ik wat te veel gedronken heb. Maar dan zie ik ook roze olifantjes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het zo raar dat mensen zeggen dat spoken niet bestaan, terwijl iedereen er wel 1 heeft gezien. Wat dachten jullie van Casper :D
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft niet eens in een rare toestand te zijn om spoken te zien. Er wordt op dit moment wetenschappelijk onderzoek gedaan maar wat de ervaring kan geven dat er spoken zijn. Er zijn een paar mogelijke theorieën. Er is een bepaalde gebruiksfrequentie die niet hoorbaar is voor het oor maar wel de ogen doet trillen. Dit zorgt voor een vlek in de ooghoeken die kan worden gezien als spook. Ook zijn er spoken opgewekt door een bepaalde magnetische frequentie naar personen te sturen. Dit wekte niet alleen de sensatie van spoken, maar ook engelen, aliens en aanverwante illustere wezens op. Kortom het zit allemaal tussen de oren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen maar als je in spoken gelooft en een beetje angstig bent daarvoor. Anders niet. Want spoken bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stap 1 is er in geloven
Stap 2 je moet het binnen laten komen
Stap 3 je hebt geen ouija bros nodig om hun te zien.

Waarom sommige mensen het wel kunnen omdat sommige van die mensen er in geloven en het toelaten je hoeft er niet eens bang voor te zijn of gedoopt te worden om dat te kunnen. Wanneer een geest wilt dat je hem of haar of het ziet of voelt dan doen ze dat gewoon
Als een geest zich wil laten zien doen ze dat op allerlei manieren, zoals: geluiden, spiegel, iets laten bewegen of uit of aan gaan
Ik zelf geloof wel in geesten maar ik hou me er niet te veel bezig mee
Soms voel je dingen die andere mensen niet voelen en dat is soms best wel beangstigend als je niet weet hoe en wat
Toegevoegd op 29 juli 2020 22:41: tekst