Hoelang kan een luchtbel van shampoo o.i.d in de lucht blijven zonder kapot te knallen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (8)

In principe onbeperkt, maar dan moet er geen wind staan, en hij moet op dezelfde positie blijven, want als hij zou stijgen, dan heb je hetzelfde effect als ballonnen, die knappen als de luchtdruk te laag wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt af van vele faktoren:
* wat komt de bel tegen op haar weg
* wat is de diameter van de bel
* hoe hoog is de temperatuur
* van welk spul is de bel gemaakt (o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als er niks veranderd onbeperkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij zal niet onbeperkt blijven hangen. Hoe licht het ook allemaal is, er werkt nog steeds zwaartekracht op de bel, en de vloeistof die bovenaan de bel zit zal naar beneden zakken, waardoor de bel bovenaan minder dik wordt en op den duur zal knappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de space-shuttle zal de bel geen last hebben van zwaartekracht.
De (water)moleculen lossen op in de lucht. Daarom niet zo lang.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
C.q. verdampen.
Omdat elke collega antwoorderr blijkbaar de "hoelang" subtiel omzeilt , heb ik de eenvoudige test gedaan en kom aan een slordige 8 seconden. (zonder deurwaarder)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mij lukt wel 20 seconden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bravo , je hebt gewonnen. ik doe één van de dagen een ultieme poging om je record te breken.groetjes in een vlucht zeepbellen.000000000000000000000000000000
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Patrick, had die zeepbel nog geld van je tegoed of zo?
er is geen definitie van, er zijnte veel factoren die meespelen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De water moleculen zaken naar de onderkant van de luchtbel en daardoor wordt het aan de boven telkens dunner. Hierdoor knalt de luchtbel kapot.