Brainiac: als teflon zich nergens aan hecht. waarom zit het dan wel aan een pan?

deze vraag blijft onduidelijk. want eigenlijk beantwoordt hij zijn eigen vraag. teflon hecht zich wel degelijk aan de pan, maar waarom beweert hij dan dat het zich nergens aan hecht?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Teflon wordt aan de pan "gebakken"bij een temperatuur van ongeveer 325 graden. De temperatuur in een pak bij het bakken komt normaal zo hoog niet. Omdat teflon een laag wrijvingscoëfficiënt heeft hecht een ander product zich slecht aan de teflon.

Als je iets kan vinden dan een lagere wrijvingscoëfficiënt heeft dan teflon, hecht dit wel aan de teflon
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Teflon is vastgebrand aan de pan met minimaal 1600 graden.

Met deze temperaturen hecht alles wel denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Teflon bezit de eigenschap dat andere stoffen zich er moeilijk aan hechten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ok; niet het meest nuttige antwoord maar toch:
Ik kan uit ervaring melden dat teflon aan irritant veel dingen irritant goed blijft plakken.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt door de chemische binding, waarschijnlijk een covalente binding met de ondergrond (micro-ruw aluminium oxy-hydroxide). Het hecht bijna niet aan water. Ideaal voor eten dus, want dat bestaat voor een groot deel uit vocht.