Hoe verwijst u naar een internet site in een literatuur verwijzing?

Voor een literatuur referentie in een onderzoek gebruik ik APA 5th als notatie afspraak. Ik kan daar geen internet site als bron terug vinden.
Hoe zou u bijvoorbeeld verwijzen naar GoeieVraag.nl?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Op deze website staat meer informatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je geeft allereerst de naam van de auteur (of anders vermeld je: zonder auteur), vervolgens geef je de titel van het stuk op internet tussen enkele aanhalingtekens en dan geef je de volledige URL van de betreffende pagina en de datum dat je die voor het laatst bekeken hebt.
Het ziet er dus zo uit:

Auteur, 'Titel', URL (onderstreept), geraadpleegd op 1 april 2009
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat je GV mag/zou mogen gebruiken als wetenschappelijke bron. In feite het zelfde als bij wikipedia. Wat je wel kan doen is mensen vragen naar de bronnen van hun informatie op GV. Maar klakkeloos overnemen als een wetenschappelijke bron, lijkt mij van niet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst auteur/alias, dan naam website, dan url, dan datum raadpleging.

Dat laatste is erg belangrijk vanwege de veranderlijkheid van internet.