Dat wisselt voortdurend, maar als je op de hoogte wilt blijven, surf dan af en toe op de site straatwoordenboek. Zie de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een geweldige reclame van Douwe Egberts is dat toch :)
De puta madre
geweldig
Bijv: Dat feest was de puta madre!

dippi
neppe gangster
Bijv: diek die dippi no !

didde
dood
Bijv: Die gozer gaat morgen echt didde.

droppie
naakt zijn

fayachiboy
een lekkere jongen
Bijv: jij ben een chiboy

lullig, fok op
dat was kapot faya

boetie
leugen/onzin
Bijv: iemand zegt wat niet klopt of overdreeft en jij beantwoord met ya boetie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LEIPE SHIT OUWE!!!
vette shit! en de ozo bekende variant dikke poep!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lauw, kanker, dope, gruwelijk en nog een paar.

Dat zijn de woorden die nu in zijn als alternatief voor cool.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kanker wordt als scheldwoord aangeduid of als iets groot is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is deels waar. In de normale mensen wereld wel maar de jongeren zeggen regelmatig dat was echt een kankervet feest. Kanker wordt dan gebruikt als versterker. Daarnaast zijn er heel veel jongeren die kanker zeggen i.p.v. cool of vet. Helaas zijn er veel te veel jongeren die kanker zeggen als bijvoegelijknaamwoord. Het is namelijk in mijn ogen een teken van bekrompenheid om er mee te schelden. Wel heb ik het gevoel dat omdat ik het woord kanker gebruik er nu nog 3 mensen zijn die negatief op mijn antwoord stemmen. Maar dat is mijn gevoel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is ook deels waar. Maar ze zeggen dan meestal dit: dat is kanker vet etc. etc. Kanker wordt dus inderdaad gebruikt als versterker maar niet als apart woord maar als een versterkende toevoeging.
Ik durf deze vraag niet te beantwoorden. Waarschijnlijk word ik gebanned voor a-sociaal taalgebruik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Flex en lauwe shit hoor ik ook vaak!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het woord Cool nog steeds heel veel gebruikt wordt. Onwijs gaaf,te gek,maf man en fuck zijn volgens mijn synoniemen die Cool kunnen vervangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vet, gaaf, dope, de bom etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog steeds en al relatief lang is dit het woord "VET".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook worden tegenwoordig woorden voor "cool" die een negatieve lading hebben. Gruwelijk bijvoorbeeld.