Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen dieren en/of planten kanker krijgen?

Zo ja, hoe?
Zo nee, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

ja dieren wel, van planten weet ik het niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Planten zou ik niet weten. Dieren wel maar het rare hiervan is dat kanker bij haaien niet voorkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dieren kunnen dit wel, op dezelfde manier als mensen. In feite zijn mensen ook dieren, en deze ziekte hebben we allemaal. Kanker wordt veroorzaakt als een cel niet op tijd stopt met delen, en maar door en door blijft gaan. Voor zover ik weet gebeurd dit niet bij planten, waarschijnlijk omdat plantencellen en dierlijke cellen heel anders in elkaar zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Dieren net als mensen. Planten door rare plekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google naar: plant cancer
Een dier dat zeer snel kankers ontwikkeld is de rat. De meesten ratten sterven aan kanker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bomen kunnen wel kanker krijgen, dus ga ik er vanuit dat planten dit ook kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Over kanker in planten. zie de link. Ik quote:
" planten die geïnfecteerd worden met Agrobacterium tumefaciens (de natuurlijke drager van Ti-plasmide) kroongallen (een gal is een bescheiden' vorm van kanker) veroorzaken.

Als tweede voorbeeld is er de herbicide 2,4-dichloorfenoxyazijnzuur, die het plantenhormoon auxine stimuleert, wat leidt tot groei van tumoren. "
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dieren zeker weten: mensen zijn ook lid van het dierenrijk... Ene soort heeft er meer kans dan de ander.
Planten geloof ik ook, maar op een andere manier dan bij dieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dieren wel maar planten niet omdat hun geen cellen hebben denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding