Heeft atlantis bestaan?

De oceaanversie van google ontdekte onlangs in de atlantische oceaan de resten van een duidelijk door mensen aangelegde bouwstructuur. Gespeculeerd wordt of het hier atlantis betreft, omdat het bouwwerk op een niet al te vergezochte plaats ligt, en omdat het diep in de oceaan ligt.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Op de zeebodem voor de kust van Afrika, in de buurt van de Canarische eilanden, werd een enorme rechthoek ontdekt met daarin een soort rooster, die straten zouden voorstellen.

De plek komt overeen met een beschrijving die de Griekse filosoof Plato gaf over de stad. Volgens de legende zou Atlantis 9.000 jaar voor Christus gezonken zijn door overstromingen en aardbevingen.

Google heeft de vondst nu ontkend: "Wat je ziet, is een vertekening veroorzaakt door het verzamelen van zeebodemgegevens. Die gegevens worden bijeengebracht door boten die sonars gebruiken om metingen uit te voeren."

Het rooster dat te zien is via Google Earth Ocean, is dus niets minder of meer dan de route die een boot gevaren heeft om zeebodemgegevens te verzamelen.

Het is dus niet een bouwplaats op de bodem maar is ontstaan om gegevens te verzamelen via sonar

Of Atlantis bestaat weet ik niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nou wie weet een doorbraak in de geschiedenis, vooralsnog nooit bewezen dat Atlantis heeft bestaan

Atlantis is een hypothetisch eilandenrijk waarvan de historiciteit uiterst twijfelachtig is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie het album van Asterix: de beproeving van Obelix. Daar word het bewezen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat was anders helemaal niet zo duidelijk, die structuren. De schaal van het geheel was zo enorm, dat het geen bouwwerk kon zijn. Het had grotendeels te maken met de manier waarop het schip dat de oceaanbodem in kaart had gebracht, zijn route over dat stuk bodem had afgelegd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, tenzij ze liegen en het verzonnen hebben