omdat het na de 7e keer te dik is om nog een keer te vouwen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Het kan in principe wel, maar naar 7x vouwen wordt je papiertje gewoon erg dik en is het lastig vouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan wel, lees maar:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb het net even met de krant geprobeerd. Probleemloos!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt ook erg aan het gewicht (of dikte) van het papier.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja kan inderdaad wel (zie mijn voorganger met origami), maar jij bedoeld dubbelvouwen en dan kom je inderdaad maar aan de 7x
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit kan wel, het is ooit getest bij mythbusters op Discovery Channel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kan wel, mythbusters heeft het inderdaa een keer geprobeerd, kwamen toen op 12 vouwen uit,

ze hadden alleen een stuk papier nog van 150*150 meter wat door een wals elke keer platgewalst moest worden.

het word uiteindelijk te dik en de stevig voor de mensenlijke vingers om dit nog om te kunnen vouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij kwamen de mythbusters uit op 8 keer vouwen. Maar dat was inderdaad met een stuk papier zo groot als een hangar van een vliegtuig. Het antwoord waarom het niet kan legden zij ook uit:
1x vouwen, 2 keer zo dik
2x vouwen, 4 keer zo dik
3x vouwen, 8 x zo dik
16x
32x
64x
7x vouwen, 128x zo dik.
en dat terwijl de oppervlakte afneemt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het heeft ook te maken met de richting van de vezel van het papier. Bij een vel papier staan de vezels allemaal in 1 richting (de ene kant opvouwen geeft een scherpe vouw, de andere kant opvouwen moet je meer moeite voor doen).

het is net als bij sommige houten platen. Door de richting van de vezel iedere keer te varieeren ontstaat een hele stevige plaat. Dit geldt ook voor papier. Iedere keer vouwen betekent dat ten opzichte van elkaar de vezelrichting ieder keer wijzigt. Zo wordt de stapel dikker en steviger en dus moeilijker te buigen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het wel vaker zou kunnen vouwen, hoevaak moet je dan een A4tje (60-80 grams) vouwen om de afstand tot de maan te overbruggen? En tot de zon of door het hele universum te komen?

Reken maar eens uit!