Ooit kom ik op plaatsen of situaties ( nooit eerder geweest) die ik heb gedroomd. Meestal over ongelukken met mijn vrachtwagen.Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wij denken nu te leven , maar in werkelijkheid leven we in het verleden heden en toekomst tegelijk. moeilijk te begrijpen, moeilijk te geloven.
Alle informatie uit het verleden en de toekomst is ergens.
Zo nu en dan lekt er wat van uit en ervaren we dat in onze droom.
Doordat ons bewustzijn niet toerijkend is om dit alles te begrijpen, krijgen we er geen grip op en nemen we maar alleen losse flarden waar.
Er zit dan ook geen enkele logica in, geen richtlijnen, geen houvast, toch gebeuren deze dingen iedere dag.
Ergens ligt er een groot draaiboek klaar voor ieder van ons.
De meeste van ons zullen dit afwijzen en als onzin verklaren, terwijl anderen het wel begrijpen.
Dit is wel het meest bijzondere aan deze onderwerpen ,de afstand tussen de voor en tegenstanders.
Weer goed voor de duimpjes + en -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dag lampje, dank je wilma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig verwoord eddijst, helemaal met je eens: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O,ja vergat er ik er nog bij te zetten: deze prachtige uitleg, zal heel moeilijk en lastig zijn voor een heleboel mede-goede-vragers, maar dat had je al gemerkt aan de duimpjes naar beneden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een bijzonder antwoord. Ik ben dol op wonderlijke overpeinsbare teksten. Waar komt de gedachte 'we leven in verleden, heden en toekomst eigenlijk vandaan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij.
De blauwdruk van ons leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry lampje, flauw van me,maar je reactie was dacht ik ook geen aanleiding voor een dicussie, maar die ga ik heus niet uit de weg hoor, graag zelfs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flauwersong, heel moeilijk onderwerp, nu bestaat niet, op het moment dat je iets bedenkt of wilt gaan zeggen zijn het al gedachten die voorbij zijn , dus voordat je iets gaat zeggen zijn je gedachte verleden tijd.
Het verleden heeft je gevormd, daar zitten je ervaringen, daar ben je naar school geweest, daar heb je mensen ontmoet, daar ben je geboren, daar kan je in gedachte in terug gaan, daar kan je over dromen.
De toekomst heb je voor je, daar leef je voor, daar maak je plannen voor, daar zit Kerst in , je verjaardag, je promotie, je liefde en je eindbestemming, je sterven, je dood.
Je toekomst is het enige wat er nog aankomt.
Je kan dromen over de toekomst, je kan hopen op een toekomst , je kan visioenen of dromen krijgen over de toekomst.
Je kan soms iets aan voelen komen over de toekomst. je toekomst is een groot draaiboek waar je leven ongeveer vast ligt, alsmede je overlijden.
Ik zeg bewust ,ongeveer, want we hebben een eigen vrije wil, we kunnen het nog bijsturen, we kunnen nog keuzen maken, maar meer niet.
Zo leven we in het verleden en toekomst te gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edlijst, vandaar dat de meeste mensen moeite hebben om in het nu te leven. Bestaat het nu. Ik ervaar dat wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen nu, nu is al geweest, we leven in straks.
Op het moment dat ik dit typ,zijn mijn gedachten al verleden tijd. En wat ik nog ga typen is toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als we geen gedachten hebben, zoals in meditatie en trance?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja gdanonym, dat zou je NU kunnen noemen, had ik nog niet aan gedacht.

Andere antwoorden (3)

Dat kan niet misschien denk je dat je dat gedroomd hebt. Je hebt bijvoorbeeld over een kruising gedroom en op een plek waar je nooit geweest bent zie je een kruising. Maar dat betekent niet dat het dezelfde is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je droomt over realistische situaties. Dat zijn situaties die je al eens hebt meegemaakt, of die je je heel goed kunt voorstellen.

Je droomt bijvoorbeeld dat je een andere vrachtwagen inhaalt. Je rijdt dan op de middelste baan van een driebaans snelweg. Voor je rijden twee auto's via de oprit die snelweg op. De achterste van de twee geeft een flinke dot gas en gaat meteen naar de middelste baan, om de voorste in te halen.

Maar jij wordt ingehaald door een auto die dus op de linkerbaan rijdt. Die is jou voorbij, en gaat terug naar rechts, naar de middelste baan.

Deze auto, en de net ingevoegde auto, raken elkaar voor jouw vrachtwagen. Een ongeluk is het gevolg, jij kunt niet meer remmen, en je rijdt op beide auto's in.

Twee maanden later gebeurt er iets dat hier heel erg op lijkt.

Jij zegt dan dat je een voorspellende droom hebt gehad. In werkelijkheid is dit zo'n vaak voorkomend scenario, dat het altijd wel een keer gebeurt, zeker als je dagelijks vele uren op de weg zit.

Hetzelfde geldt voor kruispunten. Welk kruispunt je ook bedenkt in je droom, het zal een realistisch kruispunt zijn. Als je zo vaak op de weg zit, kkom je altijd wel een kruispunt tegen dat precies lijkt op het kruispunt uit je droom.

Toegevoegd na 26 seconden:
Het zou pas wonderbaarlijk zijn als je nooit eens een situatie tegenkomt waar je over hebt gedroomd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi duidelijk antwoord, een prima verhaal gezien vanuit jouw gezichtspunt,+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar ik nou zo benieuwd naar ben: Als je kunt kiezen tussen deze simpele, realistische, twee-voeten-in-de-modder-verklaring enerzijds, en jouw verhaal anderzijds - waarom ga je dan voor jouw verhaal, dat (in mijn ogen) aan elkaar hangt van verzinsels en aannames? (Deze vraag is serieus bedoeld, ik vraag me dit echt af. Ik heb de toonzetting wat sterk gemaakt voor de duidelijkheid, niet om je af te kraken.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac, sorry voor de inmenging. Maar jouw standpunt is voor jouw altijd het duidelijkst. Net zoals mijn standpunten voor mij heel duidelijk zijn.
We kijken allebei met onze eigen bril.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaat het niet om. Ik zit met een vraag (zie twee reacties terug), en ik ben erg benieuwd naar het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooie nieuwe vraag voor GV
Het is moeilijk te verklaren dat zoiets gebeurd.
Je neemt dus al dromend iets waar wat later in de tijd gebeurd, dit geld nu voor jou vwb ongelukken met de vrachtwagen, maar ik droomde bijvoorbeeld over zaken waar ik vantevoren geen enkele kennis over kon hebben.
Toch gebeurden het dagen, maanden, jaren later gewoon.
Mensen die ik zou ontmoetten, rampen die gebeurden, mensen die overleden, in sommige gevallen had ik er al eens over gedroomd!
En elke keer vond ik het ongelofelijk dat het echt gebeurde!
Het meest bizarre was een auto-ongeluk wat me is overkomen toen ik 50 was. Ik droomde daarover toen ik 19 jaar oud was en nog geen rijbewijs had.
Maar 31 jaar later ging het exact als in de droom. Er waren mensen bij betrokken die ik pas 30 jaar later leerde kennen en het klopte precies tot op de verschrikkelijke klap.....31 jaar daarvoor werd ik in mijn droom gillend wakker van die klap, 31 jaar later knalde ik gillend tegen het stuur aan.....met op de achtergrond die verschrikkelijke klap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook die dromen gehad maar ze gebeurden een dag daarna.+1