Kan iemand iets dromen wat hij nooit heeft gezien of meegemaakt.?

Iets dromen waar je het bestaan absoluut niet van af weet.
bv iemand die in het oerwoud leeft en nog nooit geen sneeuw heeft gezien,kan die dan dromen dat het sneeuwt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

nee, want alles wat je droomt heeft zijn roots in de werkelijkheid, denken over dingen die nooit never hebben bestaan is al onmogelijk laten staan dromen daarover.
ik heb geprobeert om iets te verzinnen wat niets met deze wereld te maken heeft maar ik kom niet verder dan een indrukwekkende ufo of vliegende dier...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik neem aan van wel. Ik droom ook wel eens dingen die totaal niet kunnen of die (naar mijn mening) niet bestaan. Of die persoon in het oerwoud dan toevallig over sneeuw zou dromen (dus iets dat wel bestaat, maar hij niet kent) weet ik niet, maar ik zie het niet als onmogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan geloof ik wel. Ik heb eens gedroomd dat ik tijdens een rijles betrokken raakte bij een schietpartij, heel vaag allemaal, ik werd ook bezweet wakker toen mijn wekker ging en ik op moest voor mijn tussentijdse toets..

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik heb nog nooit een pistool gezien, laat staan zoiets meegemaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij wel mogelijk. Je droomt dan over iets waarvan je niet weet wat het is. Bijvoorbeeld over een wit landschap. Later loop je dan voor de 1x keer door een wit landschap en blijkt het sneeuw te zijn.

Dat vwb iets wat je nog nooit hebt gezien. Dromen over iets wat je nooit hebt meegemaakt in het echt, doen we uiteraard zeer vaak. Tenminste ik heb in het echt niet zomaar kunnen vliegen, terwijl ik dat in mijn dromen toch al wel vaker heb gedaan.

Juist over dingen die niet kunnen, zul je dromen. Of juist omdat het in het echte leven niet kan of omdat je het zo graag zou willen, droom je er over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan visioenachtige dromen waarin dingen te zien zijn en gebeuren die je nog nooit gezien hebt ,laat staan meegemaakt.
Dit zijn zeer omstreden verschijnselen waar veel mensen totaal niet in geloven, maar het bestaat wel.
Normaal zijn dromen verwekte emotie's of wensen naar aanleiding van ervaringen van nu of in het verleden.
Ben benieuwd of jij zo een ervaring hebt gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik droom eigenlijk al zo'n 35 jaar om naar Nieuw Zeeland te verhuizen. Zou niets liever willen en als ik er ooit naar toe ga, dan weet ik ook zeker dat ik hier nooit (maar dan ook echt nooit) meer terug kom.
Ik ben er nog nooit geweest, ken helemaal niemand uit dat land en ik weet zelfs de hoofdstad niet (misschien Queensland?). Ik weet alleen waar het ligt en dat ik er vaak van droom.
Wie weet of het er ooit nog eens van komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Italklaas, Jaren geleden droomde ik dat ik lag te sterven en ik had nog zoveel plannen die nooit uitgevoerd waren.
Ik had er zo een spijt van, ik vond het zo erg!
Maar ja mijn leven was voorbij, ik ging dood. Toen werd ik wakker en ik besefde dat het maar een droom was, toch was ik helemaal van slag voor dagen!
Ik besloot mijn leven te gaan veranderen en koos voor het avontuur, ik liet mijn mooie huis en baan achter en verhuisde naar Zeeland (geen nieuw)
Mijn leven is sindsdien totaal veranderd, het is geworden wat ik van het leven verwachte.
Maak niet de fout om niets te doen, deze droom van jouw is een boodschap, doe wat met deze droom.
elke paar jaar droom ik wel eens dezelfde droom die elke keer terug komt, een heks op een vliegend tapijt die wat op en neer rondvliegt. wel gek dat daar elke keer een paar jaar tussen zit, maar heb ook geen idee waar die vandaan komt. ik ben niet spiritueel aangelegd en ben niet bang ofzo voor heksen.. (heej waar praten we over?) maar ik blijf hem telkens houden. wie weet ben ik er zelf wel een? :) aleen niet dat ik weet haha, maar op een of andere manier zal er wel een betekenis achter zitten anders zou ik dat beeld niet zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets dromen waar je het bestaan niet van afweet. Boeiende vraag, maar ook een vraag die moeilijk te beantwoorden is. Als iemand droomt over sneeuw terwijl de persoon nooit sneeuw heeft gezien hoe weet de persoon dan dat het sneeuw is? Hoe moet je dan zoiets interpreteren? Wat wel zou kunnen is dat iemand wel eens gehoord heeft over sneeuw maar het nooit gezien heeft en zijn geest onbewust er een eigen voorstelling van maakt en daar dus over droomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel.. bewust en onbewust neem je een heleboel waar op een dag. Jou onbewuste bepaald wat in jou blijven en er zijn dingen die moeten worden verwerkt.

Die dingen die moeten worden verwerkt gebeuren in je dromen. Je onbewuste gooit een heleboel dingen op je bewuste en dat gaat die combineren en dan komen daar de raarste dromen uit.

Als je geïnteresseerd ben in hoe dit precies werkt raad ik je het boek " Het slimme onbewuste " aan van Ab Dijksterhuis