Hoelang is er nog leven mogelijk op aarde?

Over een tijdje zijn alle olie en gas bronnen een keer op, door het kappen van de oerwouden op aarde zal de ozon laag steeds meer gaten krijgen en minder bescherming gaan bieden aan mens en dier..

kunnen we ooit de zelfde veelheid productie uit bio gas en bio olie halen als nu we aardolie en aardgas hebben ?

hoelang kunnen we op deze planeet nog leven ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kappen van oerwouden heeft niets te maken met de natuurlijke "gaten" in de ozonlaag
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Men zegt dat er nog maar 21 jaar te leven is. Maar we kunnen misschien zogen dat het langer word. Iedereen wil later z'n kinderen/kleinkinderen zien opgroeien. :)

Het beste antwoord

Zodra de Zon dooft zal onze planneet onleefbaar worden.

De fosielebrandstoffen zie ik niet al probleem, tegen die tijd zijn er voldoende alternatieven die er zijn nu al en dan helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

21 december 2012.
Dan loopt de Maya kalender af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, grapjas, alweer die verkeerde interpretatie van één van de vijf Maya-kalenders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sherpa, is dit jou opgelegd vanuit de media of heb jij je erin verdiept en geloof je dit..? ik ben op zoek naar een serieus antwoord want ik zou dit graag willen weten...of was dit als grap bedoeld..? kan ook natuurlijk......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die maya kalender wist ik al lang voordat het in de media kwam. Dat wil niet zeggen dat ik er in geloof. De Maya's hebben wel een probleem ;-)
totdat de aarde ontploft, en gassen kunnen niet opraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens Nostradamus en de Maya's in 2012.

Toegevoegd na 5 dagen:
De maya kalander loopt in 2012 af en zou het einde van de wereled zijn er word momenteel ook een film er na gemaakt.
Trailler:

http://www.youtube.com/watch?v=lKbEI8pDz0A

Nostradamus dacht het trouwens later ik meen in 2038 maar het het bericht s'avonds laat gezet.
Zelf denk ik dat je moeilijk kan inschatten wanneer het einde zal naderen wanneer de zon op is denk ik en dat duurt voorlopig nog wel wat miljoenen jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat de mensheid het jaar 3000 haalt. Overbevolking, oorlogen, hongersnoden, natuurrampen, maar vooral milieuvervuiling zorgen ervoor dat wij (en vele andere diersoorten) uitsterven. Er zullen altijd diersoorten zijn die de mens overleven, wellicht evolueert daar dan weer een nieuwe intelligente diersoort uit. Dat kan miljoenen jaren duren. Over een paar miljard jaar is het sowieso voorbij: de zon zet uit tot 'rode reus' de aarde kookt en wordt opgeslokt door de uitdijende zon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Ik denk niet dat de mensheid het jaar 3000 haalt. ''...ik weet dat ik er dan niet meer ben, toch vind ik dit een enge uitspraak.....brrrrrrrr
Tot dat ons zonnestelsel ophoud te bestaan omdat de zon "op is" Dan zal de zon alle planeten zo ongeveer consumeren en er voor zorgen dat alles massa daarvan de ruimte in wordt geslingerd. Daaruit ontstaan dan weer nieuwe zonnestelsels en begint het verhaal weer op nieuw.
Zijn we niet allen hier al eens geweest....
Wie weet hoeveel aardes er al geweest zijn en hoeveel er nog zullen volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordenkertje (24)Iedereen heeft het over gaten in de atmosfeer. Maar dat moet je niet letterlijk zien .Die gaten zijn gebieden op 20km hoogte waar de ozon wat meer verdund is.Er is zeker nog net zo lang leven mogelijk op aarde zolang er nu leven bestaat.Alleen de zon wordt heter vanaf over 500 miljoen jaar langzaam oplopend ,tot het over 1 miljard jaar veel te heet is op aarde.Stel me zo voor dat er een dag aan breekt over een 600 miljoen jaar dat de temperatuur in de sahara zomaar 90 graden wordt in de zomer.In spanje 60 en het op groenland 30 graden.Natuurlijk zijn de continenten ook al van plaats veranderd.maar het is om aan te geven wat de temperatuur op aarde is vlak nadat de zon is begonnen heter te worden.Steeds vaker zullen er mensen aan hitte bezwijken voor de planten die we eten is het te heet, en zolangzamerhand vekommert het leven op aarde.Eigenlijk wordt de aarde 1 grote woestijnplaneet omdat de regen die heus nog valt ook razend snel verdampt.Het zal eerst waarschijnlijk bewolkt en heet worden overal.Inmiddels zal het op de planeet mars juist aardig op temperatuur komen en wordt het daar bijna net zo warm als hier het nu is.Alleen hebben we daar niet veel aan want mars zal wel toch erg droog blijven met een tamelijk dunne atmosfeer gevuld met verdamt koolzuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gas en olievoorraden in de wereld zijn nog niet allemaal ontdekt dus is het voorbadig om nu al te roepen dat ze binnekort op zouden zijn,de olievoorraden in de
Canadese teerzanden bijvoorbeeld zijn alleen al voldoende om de komende 30 jaar de wereld van olie te voorzien indien de prijs zo hoog word dat het winnen daarvan loont,verder zitten er nog voor enkele eeuwen steenkoolvoorraden onder de grond die ook nog gewonnen kunnen worden. de technologen staan ondertussen niet stil en door de hogere energieprijs word het ontwikkelen van alternatieve energiebronnen steeds meer gestimuleerd,waardoor oa biogas een alternatief zou kunnenworden indien dit uit afval geproduceerd gaat worden. Maar de belangrijkste alternatieve energiebron die overigens al ver ontwikkeld is en het minst co² uitstoot is natuurlijk kernenergie,deze politiek gevoelige energiecentrales zijn de beste oplossing voor de nabije toekomst om de olie en gasvoorraden te rekken en de co²itstoot te verminderen,waarna op termijn vermoedelijk kernfusie het stokje zal overnemen als belangrijkste energiebron,daar deze nog minder afval zal produceren en een hoger rendement zal opleveren als de techniek zover is dat een en ander goed werkt.
De hypocrisie waarmee in Nederland echter met kernenergie word omgegaan levert ons een achterstand op ten koste van andere landen waar kernenergie wel gewoon volop wordt toegepast om vervolgens de daaruit voortgekomen stroom te exporteren naar Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus uit voorgaande kun je concluderen dat er leven op aarde mogelijk is zolang de zon blijft schijnen