Volgens Bergson zijn duur en ruimte vormen van de veelheid ( multiplicité ):

# 1. duur is een opeenvolging (zonder oorzaak) en ruimte: een gelijktijdigheid;
# 2. duur is heterogeniteit en ruimte homogeniteit;
# 3. duur is continu en ruimte is discontinu.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Bergson

sorry hoor, maar je krijgt sneller antwoord als je deze vraag aan google stelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vast gegeven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iets wat mensen bedacht hebben om gebeurtenissen te kunnen indexen op basis van natuurkundige berekeningen aangaande ons zonnestelsel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tijd is geld..