Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe lang kun je onder water, blijven ?

hoelang zou je dat kunnen leven.

1. hoe normaal (1min ofzo ?)
2. en hoelang voordat je dood bent/adem op is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

het record bij static free dive ligt op 10 min en 4 sec dit kun je natuurlijk allleen als je goed getraind bent en enige aanleg hebt zwemmend ligt het record op meer dan 109 meter diepte en daar had deze persoon 3 min 42 voor nodig ,ongetraind is het goed mogelijk om 1 min onder water te blijven. waneer de dood intreed is dus moeilijk te zeggen dit is van zoveel factoren afhankelijk zoals temperatuur, longinhoud,inspanning,hartslag,co²ehalte in je longen etc maar over het algemeen na 4 min word het toch wel heel kritisch
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gemiddeld kan de mens 30 seconden zijn adem inhouden. Dat lijkt kort, maar binnen dat gemiddelde zitten natuurlijk ook ouderen, kinderen en mensen met een slechte conditie/gezondheid.

Als je zelf je adem inhoudt en zo probeert dood te gaan zal je dat nooit lukken. Je lichaam heeft reflexen die ervoor zorgen dat je op tijd weer inademt.

Als je onder water bent kan je natuurlijk wel door zuurstofgebrek het bewustzijn verliezen en daardoor sterven. Hoe lang het duurt voordat je echt dood bent hangt ook weer van een paar factoren af. Vooral de watertemperatuur heeft grote invloed. Er zijn gevallen bekend van mensen die meer dan 10 minuten onder water hadden gelegen en toch nog gereanimeerd konden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan hoe je het aanpakt.
Als je een emmer water aan een tak ophangt en daaronder gaat staan (technisch gezien ben je dan onder water) dan kun je het heel lang uithouden.

Als je echter echt in het water onder de oppervlakte bedoelt... met een duikfles (afhankelijk van de diepte) een uurtje ofzo, zonder uitrusting denk ik dat je het na een minuut wel aardig benauwd gaat krijgen (uitzonderingen daargelaten, er zijn parelvissers in Azie die het tot wel 5 minuten schijnen te kunnen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder gekheid, ik kon vroeger 3minuten 50 seconden mijn adem inhouden onder water. Ik joeg zo mijn vriendin de stuipen op het lijf ( in donkere plas onder water blijven) .
Dit deed ik door eerst +- 3 minuten te hyperventileren . Ik hoorde later dat dit niet helemaal zonder risico's was.
Ik voelde de zuurstof dan in mijn vingertoppen tintelen.

( Probeer dit niet zelf ) .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt een geweldige grap tegenover je vriendin: haar laten denken dat je dood bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry maar ze hield ook van horror films...
Het absolute toppunt is van de wereldrecordhouder.
Hij (een Hongaar) kan iets langer dan 30 minuten onder water blijven.
Weet helaas zijn naam niet meer, maar heb het zelf gezien, een paar maanden geleden pas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een italiaan, Giancarlo Bellingrath, die langer dan 10 minuten onder water kan blijven.

Zie ook:
http://www.een.be/televisie1_master/programmas/e_hoez_zozitdat_ademinhouden/index.shtml
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding