Pak hem beet 1,260,000,000,000,000,000,000 liter.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het grootste gedeelte van de aarde bestaat uit water, er is aan het oppervlak veel meer water dan land. Ongeveer 70% van het aardoppervlak is bedekt met water. Maar water bevindt zich ook in de lucht als damp en onder de grond in watervoerende lagen als grondwater. De totale watervoorraad op aarde is 1400 miljoen km3 ( 1 m3 water is gelijk aan 1.000 liter water.) In de atmosfeer bevindt zich ongeveer 3.100 m3 water in de vorm van waterdamp. Elke dag verdampt er 280 m3 aan water in de atmosfeer. Van het zoete water op aarde zit meer dan 0.1 miljoen km3 opgeslagen in de grond, het meeste minder dan een kilometer onder het aardoppervlak. Bekend is dat 10.5 miljoen km3 zoet water zich in meren, wetlands en rivieren bevindt. Het meeste zoete water ligt opgeslagen in gletsjers en ijskappen, en deze zijn vooral te vinden in Groenland en op de Noord- en ZuidPool. Het gaat hier om een hoeveelheid van 24.5 miljoen km3 water.

(TP)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bottebotaknol heeft gelijk - dat is fout: http://ga.water.usgs.gov/edu/watercycleatmosphere.html Wij zullen het antwoord uit de kennisbank van al@din verwijderen. Bedankt voor de correctie. (RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een betere schatting uit een boek: De aarde heeft 1,4 miljard kubieke kilometer water. Dat is bijna onvoorstelbaar, zoveel. 97 % daarvan is zout en zit in de oceanen. Driekwart van het zoete water is bevroren op de Noordpool en de Zuidpool. Bron:
Water / [vert. uit het Frans: Henja Vlaardingerbroek ; auteurs Diane Costa de Beauregard, Catherine de Sairigné ; hoofdred. Pierre Marchand ; ill. Christian Broutin ... et al. ; foto's Albert Visage ... et al.]. Tielt : Lannoo, 1996 . (RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is algemeen bekend dat het 70% is
Zojuist weer een litertje minder :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dat wil ik wel eens zien, hou jij dat litertje bij je gaat houden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Joh, dat is vandaag na 40 km fietsen wel verdampt !