Is er al enig bewijs gevonden voor het verklaren van het universum mbv de snaartheorie?

De theorie die de vier grote krachten tracht te combineren

(de elektromagnetische kracht, de sterke en zwakke kernkracht en de zwaartekracht)

De overige 9 dimensies zijn zo verschrikkelijk klein dat wij deze niet kunnen zien (ook niet met onze krachtigste microscopen)

dingen als parralele universums, teleporteren worden hiermee niet alleen meer als sciencefiction gezien!

Bij mijn weten niet.

Er is deze maand een artikel in Science uitgekomen, waarin aangetoond wordt dat de wiskunde rondom de snaartheorie gebruikt kan worden om 'echte' processen in de wereld om ons heen te berekenen.

Echter, dat is geen bewijs voor een theorie. Dat is het inpassen van modellen in een systeem.

Probleem is dat de snaartheorie zich op een schaal afspeelt waarom we nog niet kunnen meten, en dus is het testen lastig.

Verder is het meestal niet mogeljik een theorie te bewijzen. Een theorie wordt echter sterker als er vaker geprobeert is de theorie te ontkrachten, zonder resultaat.
De grote hoop is gevestigd op de proeven in de Large Hadron Collider. Alleen is dat ding stuk, en niet zo een beetje ook. Maar hij gaat ooit weer aan, en dan is het afwachten.
AWM