Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben we een favoriete kant van kijken? links of rechts.

Betekent dit ook dat wat aan je niet favoriete kant gebeurt je minder snel registreert? Mooie vrouw of man.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt mij niet uit of er een mooie vrouw aan de linker- of rechterkant staat, ik kijk toch wel ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag, ben benieuw...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Onze oogdominantie bewijst dat het brein partij kiest voor één van beide ogen. Bij de meesten houden de hersenen zich aan wat het rechteroog vertelt.

Testje:
Ben je links of rechts van oog? Probeer dit: richt je blik op iets in de kamer, een deurknop. Steek een wijsvinger op, 30 centimeter voor je en stuur hem in je gezichtsveld tot de vinger voor de deurknop hangt. Knijp het linkeroog dicht. Gebeurt er niks? Bedek nu het rechteroog: floep, de vinger schiet naar rechts (de deurknop naar links). Je bent rechtsogig, wat geldt voor twee op de drie mensen. Bij de minderheid schiet de vinger juist linksom als het linkeroog dicht zit, die is linksogig.

Het linkeroog mag alleen zeggen dat het de deurknop meer naar links ziet als het rechter dicht zit. De hersens kiezen, omdat ze anders tureluurs zouden worden van het scheve beeld.

Nog een aardige link als toevoeging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt een dominant oog
Ooit deze test geleerd van één van mijn leraren fotografie: Fixeer met beide ogen één bepaald punt/lijn in de ruimte, richt met een gestrekte arm je vinger op die ene plek ... kijk nu afwisselend door één oog! Eén van beide ogen zal exact op datzelfde punt gefixeerd staan ... het andere daarentegen!

dat oog registreert iets sneller, zal niet veel sneller zijn hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding