Hoe kun je het best zo veel mogelijk kwijl verzamelen?

Je eigen kwijl, uiteraard. Anders was het wel erg makkelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Kwijl of beter gezegd speeksel kan je verzamelen door precies te doen wat die jongen/meisje op de foto doet. Het is moeilijk te omschrijven, maar probeer eerst eens te spuwen. Herhaal die handeling zonder het uit te spuwen. Het is een trucje binnen je mond. Bij mij werkt het door het speeksel in mijn mond rond te laten gaan. Je zal dan merken dat er steeds meer komt en op een gegeven moment spuug je het in een bakje.

Een andere manier is met een beetje citroenzuur. Op je vinger en een beetje likken. Of aan de binnenkant van je wang aanbrengen.

Heb je het nodig voor een onderzoek? Bijgaande een linkje dat gebruik wordt voor medisch onderzoek. Daar staan ook tips in voor als het speeksel van een bepaalde kwaliteit moet voldoen of als je er specifieke stoffen in wilt meten.

Voor degene die meer willen weten over speeksel, lees de publicatie in de bron van Kennislink. Dit is een goed en betrouwbaar artikel van Natuur en Techniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De meeste mensen willen dit juist niet! :D

Zoveel mogelijk kwijl verzamelen kun je wellicht doen door te watertanden van iets heeeel lekkers? Of ergens op zuigen (een zuurtje bijvoorbeeld), alleen wordt het dan wel vermengd.

Meer dingen kan ik zo 1 2 3 niet verzinnen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan je trui met capuchon verkeerd om aan doen en daar een bakje in leggen.
als je moet kwijlen dan kwijl je daar lekker in:)
En gooi je dat na een paar uur in een grotere bak.

Krijg ik nou 10 punten? hehe..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuigen op een kiezelsteen.
(Is een overlevingstechniek als je drinkwater moet rantsoeneren )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf zou aan iets heel erg lekkers gaan denken (Drop) dan ga ik spontaan watertanden.

Maar er zijn beter manieren om te slijmen dan kwijl verzamelen hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker tongen is speekselopwekkend!