De kleur, en vermoedelijk de smaak of het soort aardappel dat er onder zit. Bintjes hebben bijvoorbeeld grote witte bloemen, andere aardappels hebben kleuren die varieren van lichtblauw en roze tot lila en donkerpaars.

Het zijn allemaal aardappels (Solanum Tuberosum) maar in tientallen verschillende rassen. En elk ras heeft min of meer zijn eigen kleur bloesem. Handig, zo kun je tijdens het groeien al zien of je straks eigenheimers of opperdoezer ronde gaat oogsten.

Dus net zoals je verschillende kleuren tulpen hebt, heb je ookverschillende kleuren aardappels. Alleen gaat het ons bij aardappels niet om de blommetjes, maar om wat er onder zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kleur. En dat zal in de genen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de ene is roze en de andere is wit -.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee... en dit is wel waardevol?