Bommen of wapens: de menselijke geest is zo intens bezig met het desctructieve, het vernietigende omwille van macht en geld: de twee grote boosdoeners. Allen al de discussies op wereldniveau over mijnen is schrikwekkend. Elk wapen escaleert in een groter wapen zoals geweld geweld aanzwengelt. Wanneer zal men deze eenvoudige axioma's een aanvaarden.? Na twintig Obama's? Of na tien genocides?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat er mensen zijn die ze willen kopen en omdat dat nog steeds legaal mag worden verkocht (en doorverkocht en nogmaals doorverkocht, net zolang totdat de wapens van Nederland of Duitsland tegen Nederland en Duitsland zelf gebruikt kunnen en zullen worden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de vijand te doden...

Toegevoegd op 25-06-2009 12:57:05
Infrastructuur te vernietigen zonder de eigen troepen in gevaar te brengen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om ze uiteindelijk te laten ontploffen. Hoe dat precies zit weet ik niet, het heeft iets met scheikunde te maken. Misschien dat anderen beter kunnen uitleggen hoe een explosie werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om iets te vernietigen lijkt me duidelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bommen worden gemaakt om anderen te beschadigen... En om af te schrikken...

Bezie het eens anders... Een wesp, waarom ga je niet met een wesp zitten te spelen? Nou simpel omdat hij kan steken, daarom laat je het uit je hoofd...

Dat is nu juist de deren waarom ze bommen maken, dan laat je het wel uit je hoofd om daarmee te gaan spelen...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze gemaakt kúnnen worden. Zoals er talloze dingen om die reden gemaakt worden, zonder dat erbij stilgestaan wordt, of dit nu een positieve bijdrage aan het leven en de wereld is.
En natuurlijk, omdat er waanzinnig veel geld mee gemoeid is - in Afrika roeien de van de honger stervende stammen elkaar met de nieuwste wapens uit, of verjagen elkaar van het laatste stukje vruchtbare grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze groeien niet spontaan. En het zal iets met vraag en aanbod zijn denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het kan. Wetenschap kent geen ethiek, of nauwelijks, en als iets eenmaal technisch kan, zal het ook gebeuren al is het nog zo discutabel.
Bommen worden voornamelijk gemaakt om af te schrikken, en om als het nodig is efficient grote delen van het land van de vijand van de kaart te vegen. Ook daar word de vraag of het wel kan niet gesteld. Het kan technisch, dus we doen het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- omdat een aantal mensen het leuk vinden om andere pijn te doen en die mensen zelf niet weten hoe het is om geraakt te worden door een bom.
- en er nog steeds niks van de geschiedenis is geleerd.
- en waarschijnlijk om er geld mee te verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij en ik het in ons hebben om onder bepaalde omstandigheden andere mensen te willen doden, maar te laf zijn (of te beschaafd) om dat met de handjes te doen. Een bom is een soort 'woede-uitbarsting' die nergens rekening mee houdt, ondanks dat ze deze nu zogenaamd kunnen ' sturen' en het doden gaat 'indirect' van persoonlijke handelingen. Symbool van het 'ultieme beest' in ons.