Zouden jullie eigenlijk willen dat zonkracht onderdeel wordt van het algemene weeralarm?

In mijn vorige vraag zie ik aan de reacties tot nu toe dat mensen de zon heel serieus nemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het weeralarm werkt mi niet. De laatste keer lagen alle bomen hier in de omgeving plat en was er veel schade door extreem weer maar het weeralarm was niet afgegeven. Ik denk dat het bewust maken van het risico en de weg naar deze internetpagina voldoende is. Mensen bezoeken ook massaal de buienradar, zo'n soort bewustwording zou ook goed zijn naar een zonkracht webpagina.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Neuh, boeit me niet. Zon is zon en betekent gewoon binnen blijven of de schaduw opzoeken. Je voelt aan de hitte wel dat het niet gezond KAN zijn. Het weerbericht is nu al bijna niet meer bij te sloffen, en eigenlijk boeit me alleen de temperatuur ; jas aan of geen jas aan, en de regenkans. Maar ook dat blijft altijd een gok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker en dat gaat ook gebeuren... In donn-under is het al jaren zo...
Het aantal kanker-gevallen zal skyrocketen, alleen al door de blootstelling aan de zon... Dus het nieuws is het medium om dat te doen... In een korte tijd is het ook hier gemeengoed...

Toegevoegd op 24-06-2009 09:59:09
-

Ik neem liever de zon serieus, dan dat de zon mij serieus neemt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou voor mij hoeft dat niet... bovendien lees ik nauwelijks kranten en het weersbericht op TV sla ik altijd over... al dat gezemel over hoe het weer vandaag was... dat weet ik ondertussen wel en als ik naar de lucht/wolken kijk en let op de temperatuur, de wind, de vochtigheid kan ik voor mezelf behoorlijk inschatten of ik een trui, regenjas dan wel een hoedje moet meenemen op een fietstochtje...
en hoe het weer morgen wordt: dat zie ik dan wel weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij persoonlijk hoeft dat niet. Weerberichten interesseren me so wie so niet. Voor mij het moment van het journaal weg te zappen.

Maar... ik ben niet de norm (gelukkig). Vele andere zullen er wel prijs op stellen. En dus zal het wel ene keer gebeuren.