Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat kan wel degelijk, maar de bolling van het glas doet de stralen breken, maar je kijkt dwars door een fles heen...

Maar wat wel is, de kleur wordt altijd anders door glas, dus in die zin kun je niet door een fles kijken, omdat de kleur verandert...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huh dat kan wel toch? alleen als je het schudt worden lichten heel raar gebroken waardoor je niks ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan wel degelijk door een fles water kijken. Alleen is het niet zo eenvoudig. Je kan een fles water beschouwen als een erg dikke lens. Het brandpunt van die lens ligt dicht bij het de lens. Probeer met je oog op enkele centimeter van de fles naar een voorwerp te kijken en je kan een vrij scherp beeld zien. Gebruik wel een deel van de fles waar het oppervlak geen profiel heeft, want dat bemoeilijkt de beeldvorming.

Een bijkomend probleem is dat een dikke lens geen perfecte beeldvorming toestaat: stralen die op verschillende afstand van de hoofdas invallen, snijden mekaar niet in hetzelfde punt. Dit wil zeggen dat het beeld niet perfect scherp zal zijn, maar een beetje wazig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik naar mijn 300 ltr. vat kijk dan kan ik er gewoon doorheen kijken. Wellicht omdat het gedemineraliseerd water is. Heb tenminste eens mijn auto sleutels laten vallen erin en kon die gewoon zonder onduidelijkheden zien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding