Hoe maakt men een tachyonbol? Gebeurt 't in een fabriek?

(Dit n.a.v: http://www.goeievraag.nl/vraag/hoelang-werk-geneeskrachtig-steentje-laat.9368#56238 )

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe die bollen gemaakt worden - geen idee. Ik geloof niet in die krachten. Ik heb twee bezwaren tegen die bollen. Ten eerste dat er een kreet uit de wetenschap wordt gebruikt om een verzinsel te benoemen. Zo wordt de indruk gewekt dat het om iets echts gaat - in mijn ogen is dat misleiding. Ten tweede zijn de beweerde krachten volledig hypothetisch, en nooit aangetoond. Dan mag je, als je eerlijk wilt zijn, niet beweren dat zo'n bol iets doet. Ik heb hier een paar weken terug contact over gehad met Prana (en met eddijst). Prana denkt dat zo'n tachyonbol wel degelijk iets doet. En zelfs dat ik dat zou kunnen voelen. We hebben een experiment bedacht dat uitsluitsel zou moeten geven. Binnenkort ga ik bij Prana op bezoek om eens te kijken. Als ik het effect niet blijk te kunnen voelen, kan Prana het zelf proberen. Ik ben benieuwd - ik laat mijn huidige ideeën graag aan diggelen gooien, dat lijjkt me reuze interessant!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: Mooi, man! Ga je nog een en ander aan ons laten weten over de uitkomst? Ik ben heel benieuwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk, ik had al eerder beloofd dat alle onderzoeken, methoden, resultaten, kortom alles, openbaar zal zijn. Pas later bedacht ik me hoe ik dat zou aanpakken. GV is bedoeld voor vragen en antwoorden, niet voor onderzoeksverslagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
True, maar je kunt het altijd inpakken als vraag. Rest alleen nog of de moderators het pikken... "Wisten jullie dat ... ?"

Het beste antwoord

Je moet de CERN in Zwitserland bellen. Als ze niet down zijn voor onderhoud, kunnen met enige wachttijd een zak tachyonen leveren. Die worden vervolgens gemengd met loodkristal uit Tsjechië. Pas op dat je dat wel in de goede verhoudingen doet, want als de dichtheid van de tachyonen te groot is, kan je een zwart gat maken dat de aarde opslokt. In een bolleke draaien en klaar is Kees. Kan je 95 euro voor vangen.

ofzo... :/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hoe moet je ze weer vangen als je de zak open maakt? Ze vliegen sneller dan het licht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha.. Touche! Je krijgt een speciale tachyonic dampening field generator om de tachyons "vast te houden" voor bewerking. Maar die vreten batterij dus werken maar kort... lol

Andere antwoorden (1)

3 ons spinnekoppen, 6 ons vleermuizenslijm, 5 adderogen en 6 gram kabouterpoep.

Mijn god, even op gegoogeld, wat een oplichterij.

De Tachyonen neutraliseren negatieve straling
De Tachyonen verbeteren de (atmo)sfeer in huis
De Tachyonen bevorderen het zelfgenezend vermogen
De Tachyonen verhogen bij alle levende wezens de gezondheid en het energie-niveau

Ja, ja. Geef mij maar ingestraald water.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
@Lampje: Wat is de overeenkomst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die straling is aangetoond. Heel simpel, op de manier die jij al noemt (helaas voor de slachtoffers). De tachyon"straling" is nooit aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac,Nog niet?
Hoe loopt je afspraak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst, weet ik niet uit m'n hoofd - te druk geweest. Ik kom er in het weekeinde op terug. Ik meen dat ik op 1 juli bij Prana langs zou gaan - zoals gezegd, zal ik na moeten kijken in de oude emails.
AWM
14 jaar geleden
Interessant artikeltje? Ik heb zelden zo een verzameling gelul bij elkaar gezien. De Tachyon is bedacht door een aantal theoretische fysici en er is geen enkele aanwijzing dat het deeltje bestaat. Laat staan dat ze uit een bolletje in je huiskamer komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat raakt precies de kern van mijn bezwaar tegen het "lenen" van wetenschappelijke termen. Het tachyon is een wetenschappelijke term. Geheel hypothetisch, niemand weet of het werkelijk bestaat. Maar voor de tachyon-gelovigen doet dat er niet toe. Die bedenken dat het bestaat, dat het opgepikt kan worden, dat je er dingen mee kunt doen. Ze refereren daarbij aan de wetenschap, erop vertrouwend dat de gemiddelde leek niet gaat controleren wat de wetenschap over tachyonen te melden heeft. Zo geven ze hun beweringen een wetenschappelijke uitstraling. Ik noem dat volksverlakkerij. Hetzelfde voor de vrije energie die in het artikel wordt genoemd. Ook dat is een begrip uit de wetenschap. Zo lijkt het heel wat. In werkelijkheid gaat het om energie die als belangrijkste kenmerk heeft dat ze NIET kan worden omgezet in andere soorten energie. Met andere woorden de energie is aanwezig, maar OP GEEN ENKELE MANIER aftapbaar of anderzins benutbaar. Dat ene feitje wordt gemakshalve onder het tapijt geschoffeld. Alweer: ik vind dat je dan bedrog pleegt. Overigens staat dit geheel los van een eventuele werking van de tachyonbol. Dat ding heeft een volkomen verkeerde naam - een misleidende naam zelfs. Dat hoeft niet te betekenen dat het ding niets doet. Ik bedoel, stel dat ik mijn koelkast een baryonkast noem (ook een wetenschappelijke term), dan is dat een volkomen misplaatste naam, maar de koelkast koelt wel. Dus de naam van de tachyonbol is fout, en misleidend - het effect zou er kunnen zijn. Dat wil ik graag eens ondervinden.
AWM
14 jaar geleden
Oke'. Fair enough. Maar wat is het dan eigenlijk wel voor ding, ga ik mij afvragen? Als het bovenstaande zaken kan, dan is het zeker een nouveauté.