Kun je ook vloeistof in de waterleiding pompen?

Met een hogere druk dan die er op de leidingen staat.
Zo ja, dan is dat niet zo mooi.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Daarom eist het waterleidingbedrijf z.g. terugslagkleppen op toestellen aangesloten op het net die hogere drukken (kunnen) produceren.

Toegevoegd op 19-06-2009 17:17:34
De vulleiding/kraan van onze CV-installatie (bedrijf), moet volgens het waterleidingbedrijf als zodanig worden uitgevoerd. Want...., het zou wel eens kunnen gebeuren dat de CV door opwarming een hogere druk zou opleveren als in het waterleidingnet. Als je op dat moment gaat het systeem gaat bijvullen kan het CV-water in de waterleiding worden geperst. En da's niet fris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat kan een dorp bij ons langs heeft ooit rood water gehad omdat een grapjas er rode {onschadelijke} vloeistof in heeft weten te krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja turlijk