mijn buuurman zecht dat er een grid van kracht lijnen om de aarde ligt, weet iemand hier iets van ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk doelt je buurman op leylijnen. Dit zijn zogenaamde lijnen die als een grid op de aarde liggen. Leylijnen zijn rechte lijnen die een aantal heiligdommen met elkaar verbind. Zo zitten er dingen als kerken en prehistorische hunebedden et cetera over het algemeen op een rechte lijn met elkaar. Aldus de theorie. Deze lijnen hebben zogenaamde krachten zoals helende krachten et cetera. Ik geloof niet in deze beweringen ik heb hier meerdere argumenten voor die ik uiteen ga zetten.

- De krachten zijn nooit gemeten. Als er lijnen zijn die kracht bevatten dan zou je verwachten dat het op een of andere manier een meetbaar resultaat oplevert in bijvoorbeeld het elektromagnetischveld O.I.D. Ondanks verwoede pogingen is dat mislukt.

- De krachten zijn geenszins merkbaar. Sommige zeggen dat je ze kan voelen maar ik geloof dit niet. Althans ik kan ze niet voelen ook al ben ik er meerdere keren doorheen gegaan. Je kan ze niet voelen, zien, ruiken, horen, proeven of voelen wat naar mijn idee er op wijst dat er niets is.

- Je kan zo'n zelfde grid maken met willekeurig andere gebouwen. Het is een kwestie van statistiek. Zo zijn er skeptisie die zo'n zelfde rooster hebben gemaakt van monumenten in New York die geenszins heilig zijn.

-Sommige heiligdommen vallen voor het gemak buiten de leylijnen. Niet alle heiligdommen zijn gebouwd op leylijnen wat er op wijst dat het passend is gemaakt.

-Ze worden ontdekt door wichelroedes. Wichelroedes is een methode om meerdere dingen te ontdekken. Het zijn twee stokjes die van nature moeilijk zijn om recht te houden en als die kruisen dan is er iets. Wichelroedes is geen goed bewijs omdat de stokjes zelf al moeilijk zijn recht te houden het kleinste spiertrekking zorgt er al voor dat ze kruisen. Het is veel logischer dat het door spiertrekkingen samen valt dan dat er daadwerkelijk wat is. Dit wordt het zogenaamde Ideomotorisch effect genoemd.

-Er is geen bron van de leylijnen. Er is niet iets objectief waarneembaar dat aantoont waar de lijnen precies vandaan komen. Als er lijnen van kracht op de aarde lopen zou er toch een bron van die kracht moeten zijn? Hier wordt geen verklaring voor gegeven.

Al dit bewijs bij elkaar wijst er naar mijn idee op dat het simpelweg niet bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig en volledig antwoord, ik had het niet beter kunnen opschrijven. +1.

Andere antwoorden (3)

Je buuurman heeft gelijk.
Kijk maar naar het plaatje hieronder:
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en ik zou best willen weten wat jouw buurman over jou denkt
AWM
14 jaar geleden
Hetzelfde als jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja dat klopt het zij Leylijnen...

http://www.chriszoet.nl/site/index.php/leylijnen/wat-zijn-leylijnen/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoeld je buurman Leylijnen. Voor wie er in gelooft is er geen discussie mogelijk dat ze bestaan en zelfs de nodige invloed hebben op mensen.
Er is vooralsnog echter geen enkele wetenschappelijke reden gevonden om aan te nemen dat ze bestaan.