In Habakuk 3 :16 lezen we dat de profeet lijdt onder de zonden van zijn volk. Bij welke profeet was dat ook het geval?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Alle profeten leden onder de zonden van het volk, om die reden juist zijn zij als profeet naar buiten getreden; als waarschuwing voor het volk Israël dat God hun gedrag niet zonder consequenties zou laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jeremia en Ezechiel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elia, Hosea, Jesaja
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat alle profeten er in meer of mindere mate last van hadden (ook hedendaagse profeten zoals Jan Peter Balkenende en Andre Rouvoet)