Zwaan had zes jongende volgende dag drie, wie weet waar ze zijn gebleven?

ik begrijp het niet, want zwanen letten goed op

bedankt voor de goede antwoorden, ik ben weer wat wijzer, met de vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

het zijn inderdaad karpers en snoeken die de zwaantjes zomaar onder water trekken. Als overigens veel zwaantjes overleven worden ze in het voorjaar (als ze dus bijna volwassen zijn) vaak doodgereden in hun eerste vliegpoging, vermoord door oudere echtparen zwaan die niets in hun territorium dulden etc. Dat is waarom er bijna nooit iets aan 'zwanenoverlast' hoeft te worden gedaan, door hun territoriumdrift komt er geen overbevolking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karpers????????

Andere antwoorden (9)

Verschillende mogelijkheden: Maag kat, maag snoek, plat op het asfalt.
Waarschijnlijk in ieder geval niet meer in leven (helaas)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zaten drie eendjes tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 waren ontevreden , en 3 waren tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik houd het op een snoek. Daar kan zelfs de meest oplettende en beschermende zwaan niets tegen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nummer 1 oorzaak is toch wel de snoek.
hap
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons in de buurt zijn veel goed oplettende reigers. Ik weet dat ze jonge eendjes lekker vinden, wellicht ook wel zwanen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het leven, dan is het er plots en dan is het weg plots...

Het lijkt wel bang bang, big bang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou even in de gaten houden of een restaurant in uw buurt ''zwaan'' op het menu heeft staan binnenkort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna zeker is onze reiger de grootste boosdoener.
Deze grote vogel is zeer intelegent en heeft zich al meer aangepast aan het voedsel aanbod.
Van nature eet de reiger vis en kikkers.
Maar op steeds meer plaatsen eten ze vooral muizen.
Na een koude winter met veel ijs maakt het in het voorjaar niets meer uit, honger is honger, dus alles wat beweegt is voedsel, jonge eendjes, waterkippetjes, jonge gansen en helaas jonge zwanen.
Er zijn zelfs meldingen van jonge konijntjes en zelfs kavia's, merels en mollen!